Sportclub Silvolde ondersteunt verduurzaming en inzameling van plastic flessen

1 februari 2022 17:00

Willem Epping

Plastic zwerfafval is een groot probleem voor de natuur. Om dit probleem te helpen verminderen heft de overheid € 0,15 statiegeld op kleine plastic flesjes frisdrank en water. Deze flesjes zijn te herkennen aan het nieuwe statiegeldlogo. Deze kleine statiegeldflesjes kunnen ingeleverd worden bij supermarkten, tankstations langs de snelweg en nu ook bij Sportclub Silvolde.

Afbeelding_plastic_flessen_-_4.jpg

Plastic is een waardevolle grondstof en het is zonde als die verloren gaat en bijvoorbeeld in de natuur en voedselketen beland. Van de kleine plastic flesjes kunnen weer andere verpakkingen en producten gemaakt worden. Statiegeld op kleine plastic flesjes stimuleert mensen om de flesjes weer in te leveren.

Sportclub Silvolde ondersteunt dit initiatief om te verduurzamen en is een vrijwillig innamepunt geworden. Speciale en duidelijk herkenbare inname containers voor de flesjes zijn in de kantine geplaatst. Het statiegeld op de ingenomen flesjes gaat gebruikt worden voor goede doelen binnen de vereniging.

Poster_Statiegeld_Nederland.png Container.png

Lees meer over: