Bedankt oude website – welkom nieuwe website

23 augustus 2021 18:15

Willem Epping

Binnenkort nemen we afscheid van onze website, en gaan gebruikmaken van een geïntegreerde en meer gestandaardiseerde mediaomgeving, bestaande uit: website, club-app en club-tv. Dit brengt ons een aantal voordelen.

De huidige website was uniek, baanbrekend en druk bezocht, maar steeds moeilijker en kostbaarder om te onderhouden met een kleiner aantal mensen. Het was een pareltje bij het ontwerp, door velen ook buiten de club en Silvolde als dusdanig onderkend. Marco Kraan was daarin de spil, die er veel tijd en energie in heeft gestoken, met veel oog voor detail. Ook voor anderen, zoals Henny Tönis, was de website dagelijkse kost. De site is het uithangbord van de club geweest in al zijn zes hoofdklasse seizoenen, en wellicht langer. Het heeft de club veel naamsbekendheid gegeven en ook een aantal prijzen opgeleverd. Wij danken Marco, Henny en de overige vrijwilligers voor de jarenlange inzet.

We hebben gekozen voor het pakket van VoetbalAssist, dat al door meer dan 1000 voetbalverenigingen wordt gebruikt. Daarbij heeft een werkgroep (Sander Gries, Wiebe Hageman, Chareld ter Horst, Eef Kolkman en Willem Epping) eerst een aantal opties grondig onderzocht en vergeleken. De nieuwe omgeving is eenvoudig in gebruik en betaalbaar. Het biedt meer mogelijkheden, verbetert de communicatie, en vergemakkelijkt de samenwerking met vv Terborg, die dezelfde omgeving gebruikt. En dat alles tegen lagere kosten!

De nieuwe website zal nog even wennen zijn, ook voor ons. Heb je ideeën over indeling en informatie die je graag zou willen zien, dan vernemen we die graag.

Tegenwoordig gaat ook veel informatie via smartphones; daar is de nieuwe omgeving op ingericht. De club-app is nieuw voor Silvolde, waarmee je info over de club en je favoriete team ook op je mobiel kunt bekijken. Sommige zaken zijn naar persoonlijke behoefte en voorkeur in te richten.

Tot slot is er ook club-tv. Dit systeem gebruiken we al een aantal jaren en zie je in bedrijf op de schermen in de kantine, nu in samenhang met de website en app.

Redactie, media en communicatie commissie,

Augustus 2021

Lees meer over:
algemeen app club-tv communicatie website