Bram Wolters verlengt carrière bij Silvolde

24 juni 2021 19:30

Sander Gries

Het is op de valreep dat Bram Wolters besluit om zijn voetbalcarrière te verlengen. "Na één seizoen Varsseveld was ik in eerste instantie van plan om te stoppen. Samen met mijn vriendin, die zelf ook op hoog niveau gevoetbald heeft, hebben we bouwplannen voor een eigen huis en daar wilde ik me vooral mee bezig gaan houden".

bramwolters.jpg

We spreken met de 28-jarige doelman Bram Wolters uit Ulft. In het dagelijks leven werkzaam bij logistiek dienstverlener DSV in ‘s-Heerenberg. Als jeugdkeeper actief bij het Ulftse SDOUC. Op 17-jarige leeftijd maakt hij de opmerkelijke stap van SDOUC naar SV Grol. "Ik kreeg daar de kans om bij de senioren in de reserve hoofdklasse te gaan keepen, terwijl ik eigenlijk nog bij de junioren mocht spelen. Die uitdaging wilde ik wel aan", zegt Wolters. Pa lief pendelde een tijdje heen en weer tussen Ulft en Groenlo totdat Bram zelf zijn rijbewijs had. Twee seizoen verdedigde Bram het Grolse doel. Met onder andere een wedstrijd tegen Silvolde in SV Grol 1 (zie foto).

Na deze twee seizoenen volgde een terugkeer naar SDOUC waar de dan 19-jarige Wolters zijn opwachting maakt in het eerste elftal van de Ulftse Combinatie. Zes seizoenen lang verdedigt hij daar het doel van rood-geel. Dan volgt in 2018 de switch naar eerst DZSV en later het nieuw gevormde FC Dinxperlo (zaterdag). "Ik heb een leuke tijd gehad daar en uit die periode ken ik onder andere de broers Tamboer en Jordi Sticker. En vanuit mijn eerdere periode bij SDOUC ken ik ook al een groot deel van de huidige selectie, dus dat zal de aanpassing alleen maar bevorderen".

Na twee seizoenen in Dinxperlo volgt Varsseveld. Door het coronavirus komt Wolters maar aan weinig wedstrijden toe. "Ik had in Varsseveld al aangegeven na dit seizoen te willen stoppen. Toen kwam het telefoontje vanuit Silvolde op het laatste moment voor de overschrijvingstermijn zou sluiten. Dit bracht me aan het twijfelen. Ik vroeg bedenktijd en Silvolde gaf me alle ruimte om er rustig over na te denken en het te bespreken met mijn vriendin en familie."

"Ik plak er in ieder geval nog een jaar aan vast", zegt Wolters, die zichzelf als goed coachende en meevoetballende lijnkeeper ziet. "Maar er zijn nog voldoende verbeterpunten hoor. Ik hoop bij Silvolde dan ook een nog betere en completere keeper te worden en te leren van de aanwezige keepers Marco en Stan. Ik zou het mooi vinden dat het me lukt in Silvolde een goede indruk achter te laten. Dit is een mooie uitdaging die ik met beide handen aanpak", sluit Wolters zijn verhaal af.

We wensen Bram een plezierige en leerzame periode toe op de Munsterman!

Lees meer over:
algemeen eerste elftal tweede elftal