Eerste oefenduel gaat verloren

26 juni 2021 20:00

Marcel van Berkum

Het mocht weer en het eerste elftal van Silvolde had meteen maar een oefenwedstrijd gepland. Zaterdag 26 juni werd er thuis gespeeld tegen H.S.C. '21 uit Haaksbergen, dat in de Derde Divisie uitkomt. . Een schitterend affiche op De Munsterman. Op voorspraak van het het Gemeentelijk Beleid's Team (GBT) werd zonder publiek gespeeld, vanwege risico's voor de openbare orde en gezondheid.

Eerst dus tegen H.S.C.'21. In de eerste helft speelde Silvolde met een opstelling waarin het aangenaam kennismaken was met nieuwkomer en linker middenvelder Cem Köse. In een gelijkopgaand duel was H.S.C '21 gevaarlijk uit standaardsituaties en uit een vrije trap net buiten de zestien meter ontstond het eerste Haaksbergse doelpunt. Keeper Stan ten Vaarwerk was na 10 minuten kansloos op de bal in de hoek van Kelvin Veensma. Tien minuten later zag Stan de bal op de paal belanden na opnieuw een makkelijk gegeven vrije trap. Silvolde was zeker niet kansloos en een prima schot van van Joris Bieleveldt ging net naast. Nog in dezelfde dertigste minuut scoorde Luke Groot Wassink uit een korte corner de gelijkmaker. In de veertigste minuut maakte H.S.C. '21 1-2 met een fraaie kopbal van Jasper Scholten. Vlak voor rust kon de Haaksbergse doelman nog net met de voet redding brengen na een scrimmage voor zijn doel. De slotact was voor een HSC '21-aanvaller, die de Silvoldse keeper al was gepasseerd, maar geen kans zag de bal tussen de palen te krijgen.

In de tweede helft stonden er voor het merendeel andere ploegen binnen de lijnen. Bij Silvolde waren Stan ten Vaarwerk, Pim Olthuis en Mike van Aken blijven staan. Direct na rust werd het 1-3 door Mo Lalouchen na fouten in de Silvoldse verdediging. In de tweede helft waren de Haaksbergenaren beter dan de thuisclub en kregen legio kansen om de voorsprong uit te bouwen. Enkele malen verscheen een HSC'er alleen voor Stan, maar of de doelman redde of er werd klaaglijk naast geschoten. Uiteindelijk kwam de 1-4 einduitslag tot stand uit een strafschop.

Zie hier de samenvatting op beeld gemaakt door Ron Berendsen.

Lees meer over:
algemeen eerste elftal oefenwedstrijd