Kantineteam update 2 september 2021

2 september 2021 18:15

Willem Epping

Het seizoen 2021/22, ook in ons clubhuis, is weer succesvol afgetrapt. Na enig warmdraaien op de voorafgaande donderdagen om weer soepel te worden en een en ander te testen.

De eerste thuiswedstrijd van Silvolde 1 werd zegevierend afgesloten, dus iedereen (van de thuisclub) was in opperbeste stemming. De bezoekersaantalen konden wat hoger zijn. Het mindere weer, concurrentie van andere sport op TV, en weer de weg vinden naar de Munsterman na een jaar gedwongen stop door corona hielpen niet mee.

De bezoekers (Moerse Boys) aten de teleurstelling snel weg, met het verorberen van onze gehaktballen. Het nuttigen van de 'Grolsch-kes' zal hier ook wel aan hebben bijgedragen. Ze vroegen of we bij de uitwedstrijd een doos van onze gehaktballen willen meenemen, gaan we doen.

We hadden ook de primeur om een coronacheck te doen op QR codes op telefoon of papier van de bezoekers. Met deze check kunnen we meer bezoekers toelaten, hoeven we buiten geen 1,5 m aftstand meer te bewaren en is de toegang tot het clubhuis eenvoudiger. Voor de check gebruikten we een zogenaamde coronacheck scanner app die geladen kan worden op je mobiel. Deze licht groen op bij een geldige code of bewijs van de bezoeker, en rood wanneer dit niet het geval is. Aleen 'groene' bezoekers worden toegelaten. Enkele van de kantinevrijwilligers (Richmond en Gert-Jan) versterkten ook deze coronacheck dienst. De check functioneerde over het algemeen goed, en nagenoeg iedere bezoeker was voorbereid en toonde begrip. Op sommige telefoons werkte de scanner app werkte niet goed buiten aan de poort. Dit probleem is doorgegeven aan de makers van de scanner app en is in behandeling.

Binnen verliep het vlotjes en was het weer ouderwets gezellig onder de hoede van Henk Tuenter, Jeanette Reesink, Annemie & Theo Bronkhorst, Gert-Jan Schoppers en Richmond Epping. Een aandachtspunt vanuit het oogpunt van coronaveiligheid is nog wel de wachtrij die zich vormde voor de keuken. In de kantine app werden een aantal suggesties gegeven die we gaan invoeren bij de eerstkomende thuiswedstrijd van Silvolde 1 tegen Orion (Nijmegen) op 12 september:
- een buitenpost van de kantine onder de partytent waar koffie, bier en fris geschonken zal worden (geen flesjes), en wellicht enige eenvoudige hapjes aangeboden. Dit zal de loop in en uit de kantine verminderen.
- afpalen van de ruimte vóór de keuken, zodat bezoekers hier niet langs maar alleen achter elkaar kunnen staan met voldoende tussenruimte. Eventueel nemen we bestellingen op en roepen deze af.

De bardienst en de keukendienst in het clubhuis zijn in het vrijwilligersrooster ingevoerd (tot aan de winterstop), en al gedeeltelijk met vrijwilligers ingevuld. Verdere invulling gaat de komende weken gebeuren. Andere vrijwilligersdiensten, voor welke planning belangrijk is, volgen later.

Tenslotte hebben we in de aanloop wat verbeterpunten in de schoonmaak van de keuken opgemerkt. Deze zijn doorgegeven aan het schoonmaakbedrijf en zullen met hen besproken worden donderdagavond 16 september om 8 uur 's avonds in de kantine.