Jan Leijen erelid Sportclub Silvolde

7 november 2021 12:15

Sander Gries

Tijdens de algemene ledenvergadering in oktober viel Jan Leijen de eer ten deel om te worden benoemd als erelid van Sportclub Silvolde. Jan hoort bij de categorie leden waarbij je sneller klaar bent om de dingen te noemen die ze niet hebben gedaan bij de club, dan de dingen die ze wel hebben gedaan. Uit handen van voorzitter Geno Mijnen mocht Jan de oorkonde, bloemen en een prettig drankje ontvangen.

Op een verdwaalde doordeweekse middag ergens in juli liep de redactie Jan, in zijn eentje zwoegend in de tribune, tegen het lijf. De oefenwedstrijd tegen de Graafschap zat eraan te komen en dan moest de tribune er natuurlijk wel opgeruimd en schoon uitzien: “Is toch een visitekaartje voor de club” aldus Jan; Jan Leijen ten voeten uit, een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor de club.

Door de jaren heen vervulde Jan menige functie binnen de club van kantinediensten tot elftalleider bij Silvolde 1. En wie heeft Jan Leijen niet aan de deur gehad met de vraag "donateurs kopen?". Wie ouder dan pak 'm beet 40-jaar en ooit speler van Sportclub Silvolde heeft niet gevoetbald in een zwart-wit shirt met op de borst de tekst 'Eieren van Leijen''?, want ook als sponsor droeg Jan zijn steentje bij aan de club.

Momenteel maakt Jan nog deel uit de van terreincommissie en zit het verkopen van de donateurskaarten nog zo in zijn bloed dat hij daarbij nog steeds betrokken is.

Jan proficiat met de volkomen terechte benoeming tot erelid van Sportclub Silvolde !!