Bingo voor de JO13-1!

20 februari 2022 19:30

Zaterdag 19 februari, een dag na de storm, maar de grote vraag is dan natuurlijk: Gaat het ook stormen op het veld bij de JO13-1?

Na twee gelijke spelen is het eigenlijk wel weer eens tijd voor een driepunter. We waren in beide voorgaande wedstrijden duidelijke de betere op het veld en we hebben mooie aanvallen laten zien, echter de kansen werden te weinig afgemaakt. Hierdoor speelden we twee keer gelijk, beide wedstrijden 1-1.Vandaag stond de lastige thuiswedstrijd tegen Ruurlo op het programma. Siem en Ryan speelden niet mee door een blessure en Bauke is te vinden Winterberg.
IMG_8395.jpgDe vorige wedstrijd stond nog op het netvlies bij de begeleiding, we vonden Ruurlo een erg sterke tegenstander en waren in de uitwedstrijd dan ook duidelijk het mindere team. Eigenlijk werden we toen letterlijk weggetikt. Vandaag was het een hele andere wedstrijd.We kozen een lastige tactiek voor de tegenstander, dat bleek ook wel want in de eerste helft kwam de ploeg in het geel eigenlijk niet van eigen helft af. We voerden het druk zetten geweldig uit en Ruurlo kwam totaal niet aan het voetballen.

Wij kregen kansen en kansen maar ook vandaag scoorden we absoluut te weinig. De coach van de tegenstander zei nog voor rust: ‘’wat een prijsschieten voor jullie!’’. Gelukkig konden we voor de rust nog wel 1 doelpunt maken. Julian trapte een vrije trap geweldig op het hoofd van Jonie, die de bal tegendraads tegen de touwen kopte. Nog voor rust kregen we meerdere kansen, de paal stond ons twee keer in de weg.

Ook in de tweede helft was het eenrichtingsverkeer. Ruurlo kwam af en toe vanuit de counter op onze helft, het was soms lastig inschatten waar de hoge bal zou komen, de wind speelde hierbij een belangrijke rol. Het bleef lang 1-0, echt veel te lang. De goede acties van Fenn werden niet omgezet in doelpunten. Ook een schot van Joes ging rakelings naast. Goede corners werden niet binnengetikt en prima aanvallen uiteindelijk niet afgerond. Toch was het Kays die het vanaf de 16 meter maar eens probeerde en gelukkig wel doel trof. Daarmee zette hij de eindstand op het bord, een dikverdiende 2-0!

Het hoogtepunt van de dag moest nog komen. Om 19.00 uur begon onze teambuildingsavond. We begonnen eerst met het maken van een complimentenkaart. Je schrijft bij al je teamgenoten een compliment op zijn of haar kaart, mooi om te zien dat spelers elkaar eigenlijk goed kennen, en prachtige complimenten kunnen schrijven voor elkaar.

Vervolgens begon het echt, de bingo! Onder leiding van Roel en Leonie zag je dat de spelers zelfs met een ‘’simpel’’ spelletje bloedfanatiek kunnen zijn (ik zal geen namen noemen Julian)! De ene naar de andere speler riep: BINGO, en de prijzen werden opgehaald.

Na de bingo snel door naar de voetbalquiz. 20 vragen waarbij ontzettend veel kruisjes te verdienen waren. Het uitbeelden van spelers, beerpongen, hooghouden, het raden van clubliedjes, tekenen en het opschrijven van goede antwoorden op open vragen.

De spelers waren ingedeeld in 3 teams, de aanvallers, verdedigers en middenvelders. (Jasper jij had dit al snel door).
IMG_8398.jpg

Vervolgens mochten de 3 teams zelf een naam verzinnen. De verdedigers kozen voor de naam: De Bolle beukers, de middenvelders waren de Lewangoalski’s (geen idee of ik dit goed schrijf?) en de aanvallers (geheel toepasselijk voor de laatste wedstrijden) de: stuntelaars!

Het ging er fanatiek aan toe en de teams wisten ontzettend veel vragen. De spelers waren zelfs zo fanatiek dat we bij de vraag: hoeveel betaal je voor de entree van Silvolde 1 het hele team kwijt waren, iedereen rende naar buiten om bij de kassa te kijken.

Aan het eind van de avond kon er maar 1 team de winnaar zijn. De middenvelders (Lewangoalski’s) hadden een punt meer dan de Bolle beukers.

Ter afsluiting hadden we nog de Bingo super ronde waarbij de geweldige hoofdprijs te winnen was, keeper Gijs ging er met de prijs vandoor.

3 punten, een gezellige avond en 3 wedstrijden op rij ongeslagen. Op naar nog veel leuke wedstrijden en avonden! Volgende week zijn we vrij, de week erop spelen we tegen Varsseveld. Tot dan!