Gemuudelek voetballen met 35+

24 maart 2022 12:45

Marcel van Berkum

Sinds kort heeft Sportclub Silvolde er een nieuw team bij. Op initiatief van Alexander Tempels is er een 35+ team opgericht; 35 slaat niet op de schoenmaat, maar betreft de leeftijd. Het is bedacht door de KNVB voor spelers, die na hun 35ste het voetballen zo leuk blijven vinden dat zij hun voetbalschoenen nog niet in de wilgen willen hangen. Alexander voetbalt nog wekelijks in het tweede elftal en deed zelfs in de thuiswedstrijd van het eerste tegen RKZVC nog even mee. Bij het 35+ team is de insteek heel anders. Het gaat vooral om de gezelligheid. Presteren komt op het tweede plan, maar het blijft altijd fijn om een wedstrijdje te winnen.

Alexander is 38 en benaderde voor de uitvoering van zijn plan diverse spelers van 35 jaar en ouder. De opzet ging razendsnel en het enthousiasme kende geen grenzen. “We hebben nu een selectie van tien spelers met o.a. voormalige eerste-elftal-coryfeeën als Bertroy Navis en Tom Olthof. Toen de samenstelling rond was heeft Bjørn Mellendijk ons ingeschreven. Omdat het vierde elftal dit seizoen niet speelt, kunnen we daar de shirts van gebruiken.”

Bij het 35+ voetbal wordt er 7 tegen 7 gespeeld op een half veld. De wedstrijden zijn altijd op vrijdagavond. Er worden dan vier duels van een kwartier gespeeld. Silvolde zit in een poule met DZC'68, FC Bergh, VIOD en Concordia Wehl. Vrijdagavond 18 maart was de aftrap op het veld van DZC'68. Alex vertelt: “Toen we in Doetinchem aankwamen bleek dat we de ballen vergeten waren. De spelers van de andere teams zagen er naar ons oordeel veel ouder uit dus de duels zouden een makkie worden. Dat viel tegen. Wij gingen als jonge honden tekeer en de tegenstander counterde ons vrolijk uit. De eerste wedstrijd tegen de thuisploeg eindigde in 1-1 en vervolgens verloren we van FC Bergh met 2-0. Toen hadden we de spelwijze door en daarna wonnen we van VIOD en Concordia Wehl.”

Na afloop van de wedstrijden gingen alle teams zonder uitzondering de kantine in en was het nog lang gezellig. Daar gaat het toch vooral om in de 35+ competitie.

Op vrijdagavond 1 april is Silvolde de gastheer en komen de genoemde teams met aanhang naar De Munsterman. Ook dan speelt Silvolde weer vier duels vanaf 19.30 uur. Kom eens kijken. Gemuudelek wordt het zeker.

vijfendertig_plus.jpg

Lees meer over: