K.N.V.B. Oorkonde voor Bunyamin Kaya - update

1 april 2023 13:00

De zilveren scheidsrechtersspeld

Het begon voor Bünyamin Kaya allemaal in 1999. Jan Gries vroeg hem om leiding te geven aan pupillen. Dit beviel hem zo goed dat hij veel vaker voor de club ging fluiten. Daarop kreeg hij het aanbod – gesteund vanuit Sportclub Silvolde – om de basisopleidingen voor scheidsrechters te volgen. Hij volgde eerst de verenigingscursus van de KNVB. In seizoen 2003-2004 vormde hij samen met Masi Toryali, Paul Veerbeek en Sander Gries de staf van Silvolde D1. Bij de thuiswedstrijden moest één van de vier de wedstrijden gaan leiden. Bünyamin leek het weer wel wat en zo kreeg hij steeds meer de smaak te pakken. In dat seizoen heeft hij ook de KNVB-cursus Basisopleiding Scheidsrechter (BOS) afgerond.

Sindsdien is hij actief als club- en bondsscheidsrechter. We zien hem echter zelden op de Munsterman om een wedstrijd te leiden.
De onderscheiding laat zien waarom. Momenteel is Bünyamin vooral actief als scheidsrechter voor de KNVB. Als hij echter een gaatje heeft in zijn drukke agenda, is hij altijd bereid om een wedstrijd van Silvolde te leiden.

Bünyamin proficiat met de eervolle onderscheiding. We hopen dat je er nog veel jaren aan zult toevoegen. Zowel voor de KNVB als voor ons.

Silvolde_D1_2004-2005_3.jpgBunyamin_speld.jpg