Eerste elftal verliest in Rosmalen

5 september 2021 18:45

Eerste elftal verliest in Rosmalen

Sportclub Silvolde 1 heeft de tweede competitiewedstrijd verloren. In Rosmalen werd het tegen OJC 2-0. In de aanloop van het duel was het voor de staf even zoeken naar de juiste opstelling in de verdediging, omdat Gijs Hakvoort was geschorst en Mike van Aken een vrij weekend had. Het centrum van de verdediging werd gevormd door Mats Hegman en Pim Olthuis. Wouter Ebbers, die vorige week nog als spits begon, speelde nu rechtsachter. Volgens coach Stéven Verheijen ging de eerste helft gelijk op. Silvolde gaf uitstekend partij tegen een team, dat, volgens hem, in deze competitie beslist in de bovenste regionen gaat meedraaien. De Silvoldenaren hadden zelfs de beste kansen. Cem Köse miste rakelings het doel en een inzet van Jorn Eijkelkamp, die na 20 minuten de geblesseerde Joris  Bieleveldt had vervangen, ging tegen de lat. Verdedigend werd er niks weggegeven. De ruststand was 0-0 en voor Silvolde leek er geen vuiltje aan de zonovergoten lucht.

Maar het zou anders lopen. In de 65ste minuut ontving Wouter Ebbers van scheidsrechter Visser de tweede gele kaart en kon met rood vertrekken. Volgens Verheijen was aan deze beslissing niets af te dingen. “Anders dan vorige week konden we het met tien tegen elf niet meer belopen en de doelpunten vielen uit afstandsschoten.” In de tweede helft kwam Jelmer Fokkink nog in het veld en zagen we eindelijk de verheugende terugkeer binnen de lijnen van Chiel Terhorst, die meer dan een seizoen geblesseerd was.

Opstelling:

Marco Olthuis, Wouter Ebbers, Pim Olthuis, Mats Hegman, Tolgahan Yayla (Jelmer Fokkink), Joris Bieleveldt (Jorn Eijkelkamp), Max Tamboer, Mike Severs (Chiel Terhorst), Roel Gebbinck, Cem Köse, Wout Blasman.

Iris Epping was erbij en maakte volgende foto's https://bit.ly/3zZkPBi