Een grijze zaterdag voor JO11-1

18 september 2021 18:30

Frank Helming

Een grijze zaterdag voor JO11-1

Vandaag, kermis zaterdag (Silvolde) stond de thuis wedstrijd tegen FC Zutphen op het programma. Toen we vanochtend de gordijnen open deden, was het nogal een kleine wereld. Eenmaal aangekomen op sportpark de Munsterman, was het nog steeds erg grijs en veel dauw op het veld. Wederom was ons trainingsmaatje Ruben van de partij, we hadden alleen niet de beschikking over Thimo vandaag.

We beginnen redelijk fanatiek aan de wedstrijd en in het begin stadium kabbelt het spel wat op en neer, echt noemenswaardige dingen gebeuren er niet. Toch komen we redelijk uit het niets op 0-1 en 0-2 achter. In deze fase kunnen we zelf nog niet echt een vuist maken, sterker nog na een wereld redding van Bas valt ook de 0-3 uit de rebound. Hierna beginnen we zelf weer te voetballen. Het is Onne die een een-twee opzet met Thijmen en die weet zeer koelbloedig af te ronden 1-3. Kort daarop zijn het Rik en Job T. die korte metten maken met de aanvallers en zeer kordaat optreden. Uit de tegenaanval weet Sven de bal tussen de benen van de keeper door in het net te schuiven 2-3. Daarna is het Stan die op zoek gaat naar de aansluitingstreffer, echter beland zijn kopbal net boven de lat. Daarna is het wederom Bas die een weergaloze redding in huis heeft, echter is de afvallende bal voor de tegenstander ben die weet dit buitenkansje te benutten 2-4. Niet veel later volgt ook nog de 2-5. Door onachtzaamheid, gaan we onnodig met een te grote achterstand de rust in. De kopjes hangen een beetje en de jongens geloven er niet veel meer in, dit hebben we in de rust proberen om te buigen. We komen sterk uit de startblokken en het derde kwart is voor ons. We creëren levensgrote kansen, maar het geluk zit ons niet mee vandaag. Het is Bas die zich weer onderscheidt en tot tweemaal toe een antwoord heeft op een vrije trap. Daarna probeert Rik het maar eens met een afstandsschot, die gaat net naast.

Vervolgens zet Thijmen nog eens een keer aan en zijn mooie actie strandt helaas bij de keeper. In deze fase geven we vol gas en is het super spannend. Onne heeft een mooie actie in huis en stelt Sven in de gelegenheid om te schieten, zijn schot gaat net over de kruising. Dan start Job S. de brommer en gaat op volle snelheid langs alles en iedereen op aan de rechterflank. Zijn voorzet beland bij Sven en weer hebben we pech met de afronding. Uit een corner valt volledig tegen de verhouding in de 2-6. Hierna is het verzet van de Terborgse/Silvoldse combinatie gebroken en vallen tot overmaat van ramp ook nog de 2-7 en 2-8. Doordat we vol gas voor onze doelpunten gingen, waren in de laatste fase van de wedstrijd moegestreden. Zo bleef het dus een grijze zaterdag voor ons. De uitslag is nogal geflatteerd, een nipte nederlaag was meer op z’n plaats geweest. Met de geel/zwart/witte bril op, een gelijkspel ook nog wel als de laatste 5 minuten voor rust en de laatste 5 minuten voor het eindsignaal gemakshalve even doen vergeten voor het goede gevoel;) We kunnen heel trots zijn op onszelf, dat we zo hard hebben gestreden, soms heb je in het voetbal ook een beetje geluk nodig. Dat hadden we vandaag duidelijk niet, maar de inzet, passie, plezier en met vlagen leuke voetballende acties, bieden genoeg aanknopingspunten om ons lekker verder door te kunnen ontwikkelen dit seizoen. Dank voor uw aandacht, fijne kermis en geniet van het weekend.