Drie punten vanuit Malden mee naar huis met de kermis

19 september 2021 19:15

Marcel van Berkum

Wat is er mooier dan tijdens de kermis met een overwinning thuis te komen. Helaas hing er geen vogel in de schacht en stond er geen volle hossende tent te wachten, Maar de terugreis was er niet minder feestelijk om. In Malden op het kunstgras van Juliana '31 werd het 0-1.

Vooraf was het geen wet dat Silvolde 1 zomaar van de rood-gelen zou winnen. Juliana '31 stond flink hoger op de ranglijst. Trainer Stéven Verheijen en assistent Mark Schepers hadden gedegen informatie ingewonnen en hun huiswerk goed gedaan.”We begonnen daarom aan de wedstrijd met drie centrale verdedigers en vijf middenvelders”, aldus Stéven. “Eigenlijk was het voor het eerst in mijn trainersloopbaan dat ik daarvoor koos.” Het miste zijn uitwerking niet. Volgens Stéven was het duel lang in evenwicht met sporadisch kansen over en weer. Na een kwartier spelen schoot Wout Blasman op de lat. De ruststand was 0-0 en Silvolde begon de tweede helft met Tolgahan Yayla in de plaats van Mike Severs. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Silvolde meer grip op de tegenstander. Kansen waren er voor Wout Blasman en Pim Olthuis. Het laatste kwartier ging Silvolde in met Brian Smit voor Wouter Ebbers en Luke Groot Wassink voor Cem Köse. Vlak voor het laatste fluitsignaal kreeg Silvolde de beloning. Verheijen: “Na een fraaie aanval maakte Wout een prachtig doelpunt met zijn verkeerde been.” Silvolde is geklommen naar de tweede plaats op de ranglijst. Prettige kermis!

Opstelling:

Marco Olthuis, Gijs Hakvoort, Wouter Ebbers (Brian Smit), Pim Olthuis, Mats Hegman, Roel Gebbinck, Joris Bieleveldt, Mike Tamboer, Mike Severs (Tolgahan Yayla), Wout Blasman, Cem Köse (Luke Groot Wassink).

Iris Epping maakte dit fotoverslag.

Lees meer over:
eerste elftal