Silvolde in de Achterhoek Cup

23 september 2021 17:15

Marcel van Berkum

Dit seizoen wordt voor de tiende keer gevoetbald in het toernooi om de Achterhoek Cup. De organisatie wil graag de naam van de hoofdsponsor aan het evenement hangen, maar die wisselt nog wel eens. Deze editie heet officieel: Facility Groep Nederland Achterhoek Cup. Silvolde was in de afgelopen seizoenen twee keer eindwinnaar en kon de cup naar huis meenemen. De premie is een thuiswedstrijd tegen De Graafschap.

Er wordt gespeeld in verschillende categorieën: Standaard Heren, Vrouwenvoetbal en Jeugd Onder 15. Silvolde 1 doet mee in de groep Standaard Heren, waarvoor zich 52 teams hebben ingeschreven. De winnaars gaan naar de volgende ronde, de verliezers krijgen een herkansing. De geschiedenis heeft geleerd dat in de loop van het toernooi diverse teams afzeggen, omdat er geen elftal op de been kan worden gebracht. Silvolde speelt de eerste wedstrijd op dinsdagavond 19 oktober vanaf 20.00 uur in Ulft tegen SDOUC.

Silvolde/Terborg JO15 speelt in een poule met UNO’21, sc Varsseveld en ZZC’20. De eerste wedstrijd is op woensdag 6 oktober vanaf 19.00 uur tegen UNO '21. UNO betekent Uut Naoberschap Ontstaon. Het is dit jaar ontstaan uit een samengaan van de jeugdafdelingen van de verenigingen EGVV, GSV ’63, Sportclub Haarlo, Noordijk en Reünie.

Meer info : www.achterhoek-cup.nl

Lees meer over:
achterhoek cup dames eerste elftal jeugd