Gezelligheid voorop bij start veteranencompetitie

26 september 2021 11:15

Marcel van Berkum

“Het mocht weer. Dat was te merken”, vertelt Robert Lette. “Iedereen was blij elkaar weer te zien.” Robert is één van de bestuursleden van de Veteranen van Sportclub Silvolde en aldus verantwoordelijk voor de organisatie van de eerste competitieronde van de veteranencompetitie. Afgelopen zaterdag 25 september om 17.00 uur was de aftrap van het nieuwe seizoen op De Munsterman. “Bij onze wedstrijden staat de gezelligheid voorop en gezellig was het zeker.” De competitie bestaat uit 12 teams, die elke ronde twee wedstrijden van een half uur spelen met zeven tegen zeven op een half veld. De Silvoldse 'Vets' speelden tegen FC Berg 2-2 en verloren van VV Etten met 0-1.

Er waren veel juichkreten te horen en geen wanklanken. Er waren zelfs geen blessures te noteren. Wel veel stramme spieren. Dank gaat uit naar de scheidsrechters Bas Roes, Bennie Mellendijk en Onno Hup.

De derde helft was lang en luidruchtig. De door Silvolde bestelde grote hoeveelheid pizza's werd enthousiast ontvangen. Robert kijkt terug op een succesvolle dag en vermeldt over de Silvoldse veteranen. “Wij hebben een goede groep actieve-, rustende-, en bestuursleden.” Hij vermeldt graag dat de Vets regelmatig naast het voetbal vermakelijke activiteiten organiseren. “Het aantal actieve leden is net aan en wij kunnen meer spelers gebruiken. De aanwas is mondjesmaat en wij zijn blij dat Dick Koerselman, die in Silvolde is komen wonen, sinds kort meespeelt.” Nieuwe leden moeten 40 plus zijn en enige binding met Silvolde hebben.

Er zijn maandelijks wedstrijden en de volgende competitieronde van de Veteranencompetitie is op zaterdag 24 oktober bij Ulftse Boys.

vets_1.jpg

Lees meer over: