Arie Suselbeek 75 jaar lid Sportclub Silvolde

20 oktober 2021 15:30

Sander Gries

Afgelopen maandag vond er een bijzonder moment plaats tijdens de algemene ledenvergadering van Sportclub Silvolde. Het bestuur zette Arie Suselbeek, die maar liefst 75 jaar lid is van de zwart-witten, in het zonnetje.

Wat gebeurde er in 1946? Nederland is net bevrijd. De polaroid camera en transistorradio doen hun intrede. Al Capone en Henry Ford overlijden. Dick Advocaat, Aad de Mos, Mart Smeets en Johan Cruijff zien het levenslicht. Het is ook het jaar waarin in huize Suselbeek wordt besloten zoon Arie aan te melden bij de plaatselijke voetbalclub.

Nu, 75 jaar later, is Arie nog steeds lid, en daarmee het lid met de langste geschiedenis bij de club. In de jaren ‘50 was Arie speler van Silvolde 1, dat toen in de top van de derde klasse speelde. Meer dan eens behaalden ze de tweede plaats; een kampioenschap zat er net niet in voor Arie en de zijnen.

Ook met zijn bedrijf was Arie jarenlang van grote betekenis voor de club. Menig voetbaldoel kwam bij Arie in de fabriekshal tot stand of werd daar gerepareerd. Onlangs onthulde Arie het nieuwe jeugdtenue van de samenwerking Terborg/Silvolde.

Hulde voor ons clubicoon, een waar voorbeeld voor ons allen!

Lees meer over:
jubilaris ledenvergadering