UDI'19/CSU (zon) - Silvolde 1

UDI'19/CSU (zon) - Silvolde 1

Silvolde 1 speelt zondag in Uden tegen UDI'19/CSU. De vereniging heet eigenlijk UDI'19. UDI is een afkorting van Uitspanning Door Inspanning. Verbazing achter mijn ogen. Uitspanning? Dat moet toch ontspanning zijn? Een uitspanning is toch een cafeetje ergens in de bossen met een schommel en een wipkip? Moet die club niet ODI heten: Ontspanning door Inspanning. Maar ik hoef niet in Uden op de fout te wijzen. Met googelen ontdek ik dat uitspanning een ouderwets synoniem is van ontspanning, afleiding. In 1919 blijkbaar gebruikelijk.

UDI'19 is zo'n club, die de naam van de hoofdsponsor breed wil uitdragen. Ooit heette de club  UDI '19/Beter in Bed en vanaf het seizoen 2017/18 is de nieuwe naam UDI'19/CSU. CSU is een schoonmaakbedrijf met diverse vestigingen in Nederland. Met het schoonhouden van de kantine zullen ze daar dan ook geen problemen hebben. Wel even een vinger over de vensterbank halen ter controle als je in de kantine bent.

Hartstochtelijk gestreden en in de laatste minuut knock out. Na de schlemielige nederlaag tegen rksv Halsteren ligt er weer een nieuwe uitdaging voor Silvolde. Op naar Uden in het noordoosten van Noord-Brabant. UDI'19 is een langjarige hoofdklasser. Twee seizoenen geleden speelde Silvolde in Uden 0-0. De Udenaren staan momenteel op de ranglijst gelijk met Silvolde: 8 wedstrijden gespeeld, 13 punten. Benieuwd wie het verschil maakt. Veertien dagen geleden verloor UDI'19 de uitwedstrijd van AWC met 2-1. Hoofdtrainer is Lodewijk de Kruif, die ook nog een blauwe maandag bij FC Wageningen en TOP Oss voetbalde. De clubkleuren zijn rood-wit-blauw. Zeg maar het gestreepte shirt van Willem II.

Zoals elke vrijdag bel ik even met Stéven Verheijen. De hoofdtrainer zegt trots te zijn op de inzet van zijn spelers in het duel tegen Halsteren. Over de komende opponent denkt hij  te weten dat het een counterploeg is, die met met vijf verdedigers voetbalt en het fysieke niet schuwt. Silvolde kent geen problemen met blessures of schorsingen. Het elftal is gretig en wil na drie nederlagen weer eens punten pakken.

De wedstrijd op sportpark Parkzicht begint om 14.00 uur. Scheidsrechter Roy Witlox uit Berlicum kan op de fiets komen, want zijn woonplaats ligt amper 20 kilometer van Uden.

Wedstrijd-nummer

R. Witlox

Sportpark Parkzicht
Parklaan 4