Silvolde 1 - AWC

Silvolde 1 - AWC

Zondag speelt het eerste elftal op De Munsterman tegen AWC. Silvolde was zelden succesvol in de beladen duels tegen de Alverna Wijchen Combinatie. Memorabel is de thuiswedstrijd in maart 2019. Dat was een confrontatie waaraan Silvolde en keeper Marco Olthuis liever niet herinnerd willen worden. Marco moest gestrekt met een zware hersenschudding van het veld na een trap tegen zijn hoofd. Silvolde was na de zware overtreding, die niet in rood resulteerde, de kluts kwijt en nadat broer Pim Olthuis wel met rood eraf moest werd het 1-4.

De Wijchenaren hebben tot nu toe in dit seizoen drie wedstrijden gespeeld en vier punten. Tegen onze Achterhoekse streekgenoot RKZVC werd het 2-2. Veertien dagen geleden eindigde het duel in Nuth tegen Minor in de eerste overwinning: 0-3. Trainer van de groen-witten is voor het vijfde seizoen Camiel Jager. Silvolde staat op een keurige tweede plaats met zeven uit vier na de 0-1 overwinning in Malden tegen Juliana '31. Doelpunt van Wout Blasman. Het werd een feestelijk kermisweekend ondanks het gebrek aan tent. Het Silvoldse trainersduo Stéven en Mark had zich en de spelers uitstekend voorbereid op het duel. De aangepaste opstelling betaalde zich uit in drie punten. Benieuwd wat zij voor deze wedstrijd in petto hebben!

“We weten wat ons te wachten staat”, zegt hoofdtrainer Stéven Verheijen, wiens team geen last heeft van blessures of schorsingen. “We hebben voor ons thuispubliek iets goed te maken.” Staf en spelers zijn ervan overtuigd dat het spel aantrekkelijker en beter moet dan in het laatste thuisduel.

Silvolde – AWC is zondag vanaf 14.00 uur op sportpark De Munsterman. Scheidsrechter is Gerbert Stegeman uit Rijssen.

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

G. Stegeman