Afgetekende overwinning Silvolde 1

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

AWC uit Wijchen was vandaag de bezoeker op de Munsterman. Een accommodatie waar AWC goede herinneringen aan bewaard. In 2010 werden ze nog kampioen op de Munsterman en promoveerde toen naar de 1e klasse. Vandaag zag het er een beetje anders uit voor AWC.

Silvolde leek na drie minuten al op een 1-0 voorsprong te komen. Cem Köse schoof na een vlotte aanval de 1-0 binnen. Het jonge arbitrale trio had echter buitenspel geconstateerd. Vijf minuten later had Mike Severs de kans om Silvolde alsnog op 1-0 te zetten; zonder succes. Na een kwartier spelen leek Wout Blasman, na een puntgave voorzet van Gijs Hakvoort, Silvolde dan toch de openingstreffer te geven, maar zijn kopbal ging over. In de 23e minuut de tweede kans voor Mike Severs; deze inzet verdween echter hoog over. Het missen van twee grote kansen leek Severs duur te komen staan want na een half uur spelen was Luke Groot Wassink zijn vervanger. In de 33e minuut was daar dan toch de 1-0. Na een razendsnelle omschakeling stond Köse wel heel erg vrij en met een bekeken boogbal was daar de voorsprong.

Niet lang daarna een precaire situatie voor AWC waar een rode kaart in de lucht hing. AWC werd echter 'gered' door de grensrechter die vooraf buitenspel had gezien. Wouter Ebbers pakte daarna wel geel toen hij een slippertje in de Silvolde defensie moest herstellen. Luke Groot Wassink zag vlak voor rust een fraai lobje op het dak van het doel belanden en Cem Köse kreeg niet veel later ook de 2-0 niet op het bord. In de slotminuut pas het eerst echte optreden van doelman Olthuis; na een keurige terugspeelbal met de borst van de soeverein spelende Gijs Hakvoort.

Met de 1-0 stand gingen beide ploegen de rust in. Vriend en vijand waren het er wel over eens. AWC had geen grip op het dynamische spel van Silvolde en het stond maar 1-0.

Na rust een duidelijk ander AWC. Al in de 47ste minuut moest doelman Olthuis tot twee keer toe handelend optreden om de gelijkmaker te verhinderen. Vijf minuten later leek de gelijkmaker er dan toch te komen. Tolgahan Yayla had een overtreding nodig binnen het beruchte gebied. Een gele kaart en strafschop waren het gevolg. Dennis Straten liet dit buitenkansje echter onbenut door op de paal te schieten. Ondertussen verving Mike van Aken Wouter Ebbers. Daarna gebeurt er enige tijd weinig voor de doelen. Dat verandert in de 74ste minuut als Silvolde een geweldige scrimmage overleeft.

Pas in de 77ste minuut liet Silvolde zich aanvallend weer wat zien, al waren het hier nog schoten uit de tweede lijn. Na 79 minuten spelen voerde trainer Verheijen een drievoudige wissel door: Jorn Eijkelkamp, Chiel Terhorst en Brian Smit vervingen Cem Köse, Joris Bielveldt en Roel Gebbinck. In de 83ste minuut gooide Luke Groot Wassink de wedstrijd dan definitief in het slot. Een bekeken schuiver verdween tussen de doelman en verdediger in het doel. Niet veel later was Groot Wassink dicht bij de 3-0 maar de doelman voorkwam erger voor AWC. In blessuretijd leek Groot Wassink alsnog op weg na de 3-0 na een prachtige pass van Brian Smit. Het goed bedachte stiftje van Groot Wassink mislukte echter. Dit moet het moment geweest zijn voor de onvermoeibare Wout Blasman om te denken dan doe ik het zelf wel. Diep in blessuretijd zorgde hij met een droge knal onder in de hoek voor de eindstand 3-0, die staat!

Volgende week mag de bus in de garage blijven bij de uitwedstrijd van Silvolde. Silvolde gaat dan op zaterdag op weg naar Lichtenvoorde om één van de twee derby's uit te vechten tegen Longa'30.

Opstelling Silvolde:
Marco Olthuis – Tolgahan Yayla, Wouter Ebbers'(56' Mike van Aken), Pim Olthuis, Gijs Hakvoort – Joris Bieleveldt (79’ Jorn Eijkelkamp), Roel Gebbinck (79’ Chiel Terhorst), Max Tamboer – Cem Köse (79 Brian Smit), Wout Blasman,  Mike Severs (31’ Luke Groot Wassink)

Kijk hier voor de foto's gemaakt door Jos Overgoor

Kijk hier voor het interview met trainer Steven verheijen
kijk hier voor het interview met doelpunten maken Cem Köse
(Ron Berendsen maakte de beelden en Guus Haank stelde de vragen)

Kijk hier voor de samenvatting vam Silvolde - A.W.C.