Onnodig verlies in Meerssen

Proost de Beaufortstraat 21
6231EB
MEERSSEN

Silvolde 1 begon in Meerssen tegen de plaatselijke sportvereniging verrassend met Brian Smit als rechtsbuiten. Het was voor hem de eerste basisplaats dit seizoen. Brian raakte in de oefencampagne flink geblesseerd en was in de afgelopen wedstrijden wisselspeler. Het werd een duel met twee gezichten.

In de eerste helft had Silvolde in het verre zuiden niets in te brengen. Na een half uur stond het al 2-0 en dat was ook de ruststand. Vier achtereenvolgende duels had keeper Marco de nul gehouden. Nu moest hij twee keer vissen. Volgens trainer Stéven Verheijen werden de goals simpel weggegeven en werd er naïef verdedigd.

Na een inspirerend kleedkamergesprek in de rust tapte Silvolde vanaf de aftrap uit een ander vaatje en de kansen keerden. Het werd 2-1 door Wouter Ebbers na tien minuten in de tweede helft. Mats Hegman verving Brian Smit en even later kwam Mike Severs in het veld voor Max Tamboer. Silvolde had een overduidelijk veldoverwicht. “We kregen mogelijkheden en gaven verdedigend niks meer weg.” De gelijkmaker hing in de lucht, maar bleef daar hangen. In blessuretijd was de Limburgse doelman Geoffrey Jacobs kansloos op een inzet van Roel Gebbinck, maar de paal bracht redding. Eindstand 2-1.

Stéven vond de nederlaag uiteraard bitter, vooral omdat Meerssen niet de wereldploeg bleek zoals hem eerder verteld. De verre terugreis zonder punten duurde tweemaal zo lang.

Kijk hier voor het fotoverslag hemaakt door Iris Epping