Silvolde 1 begint uitstekend aan het seizoen

7064KA
SILVOLDE

moersethuis2.jpg

Eindelijk was het zover. Silvolde 1 speelde weer een competitiewedstrijd. En hoe! Het eerste duel in het seizoen werd een 3-1 overwinning op De Munsterman tegen Moerse Boys uit Zundert. Heb je het niet gezien? Dan heb je wat gemist. De match stond bol van het spektakel. Mooie goals, een eigen doelpunt, gemiste kansen, scrimmages, gele kaarten en zelfs een rode kaart.

Silvolde begon verrassend aan het duel met een spitspositie voor Wouter Ebbers. Naar verluidt was eerste spits Wout Blasman enkele dagen ziek geweest en had de donderdagtraining gemist. Wout begon op de bank, maar viel wel in. Daarover later meer. De eerste gevaarlijke situatie in het duel was na 12 minuten toen Moerse Boys op links goed doorkwam, keeper Marco Olthuis redde in tweede instantie. Na een kwartier kwam Silvolde op voorsprong. Wouter Ebbers kopte een voorzet van Cem Köse binnen. Veel mogelijkheden kwamen er vervolgens niet aan beide kanten. Joris Bieleveldt kreeg geel en even later zag Gijs Hakvoort dezelfde prent van scheidsrechter Jan-Willem Bouw, die de kaarten los in de borstzak had. Nog geen drie minuten later ontving een gefrustreerde Gijs opnieuw geel en kon in de veertigste minuut met rood vertrekken. De Silvoldse staf reageerde door Wout Blasman in het veld te brengen voor Mike Severs. Prompt scoorde Jesse Mouws de gelijkmaker. Volgens de Silvoldse spelers en supporters was de bal eerder duidelijk over de achterlijn geweest, maar de assistent met vlag vond van niet. Aldus was 1-1 de ruststand.

Vanaf de tweede helft kwam Mats Hegman in het veld voor Wouter Ebbers. Mats speelde uitstekend in het hart van de defensie. In de vijfde minuut na rust kwam Silvolde op 2-1. Onder druk van Mike van Aken kopte een oranjehemd in eigen doel. Even later werden Cem Köse en Tolgahan Yalja gewisseld voor Jorn Eijkelkamp  en Luke Groot Wassink. Tien Silvoldenaren  bleken duidelijk beter dan elf Brabanders. Wout Blasman faalde alleen voor Moerse Boys-goalie Tom Magielse en ook een hakje van Jorn Eijkelkamp trof geen doel. Max Tamboer en Luke Groot Wassink zagen tussendoor geel. Silvolde drukte de tegenstander steeds meer terug en in de 85e minuut maakte Moerse Boys bijna opnieuw een eigen doelpunt. Wout Blasman zag de keeper met de voet redding brengen en ook Mats Hegman kreeg een gele kaart. In blessuretijd brak Wout Blasman door en bekroonde zijn uitstekende invalbeurt met het scoren van 3-1.

Volgende week gaan we naar OJC Rosmalen, dat dan de eerste competitiewedstrijd speelt.

Opstelling Silvolde:

Marco Olthuis, Gijs Hakvoort, Mike van Aken, Pim Olthuis, Tolgahan Yayla (Jorn Eijkelkamp), Max Tamboer, Joris Bielefeldt, Mike Severs (Wout Blasman), Roel Gebbinck, Wouter Ebbers (Mats Hegman) en Cem Köse (Luke Groot Wassink).

Na de wedstrijd sprak Guus Haank met de winnende trainer Stéven Verheijen.
Wouter Ebbers, de maker van het eerste doelpunt van de competitie, werd volgens traditie ook ondervraagd door Guus.
Jos Overgoor legde de overtuigende zege vast in een fotoverslag.
De bewegende beelden werden fraai samengevat door Ron Berendsen.

moersethuis1b.jpg