Silvolde 1 - Moerse Boys

Silvolde 1 - Moerse Boys

voorbeschouwing.jpg

We trappen af tegen Moerse Boys

Voor de eerste wedstrijd van het seizoen 2021/22 speelt Silvolde 1 thuis tegen Moerse Boys. De club komt uit Zundert; dat ligt aan de Belgische grens in het westen van de provincie Noord-Brabant. Moerse Boys speelt in oranje shirts en witte broeken. Twee seizoenen geleden in Hoofdklasse B won Silvolde thuis van de oranjehemden met 2-1. In Zundert werd het 0-0. Naar verluidt heeft Moerse Boys 1 met het Nederlands elftal gemeen, dat er ook met vijf verdedigers wordt gespeeld.

Het oefenprogramma van de Brabanders verliep niet zoals gewenst. Door allerlei oorzaken gingen enkele wedstrijden niet door. Zo reisde Silvolde-coach Stéven Verheijen naar Zundert om de komende tegenstander te bekijken, maar aldaar bleek dat het duel tegen Rijsoord was afgelast.

Hoe staat het met Silvolde 1?
Vorig seizoen werd de stekker uit de competitie getrokken na 5 wedstrijden: 2 x winst, 1 x gelijk en 2 verliespartijen. Wedstrijden, die voor het merendeel zonder publiek moesten worden gespeeld. Na het 1-1 gelijkspel tegen Be Quick in Groningen klonk het laatste fluitsignaal. In Hoofdklasse A eindigde Silvolde in de middenmoot. Voor dat seizoen kwam er een ris nieuwe spelers van buitenaf, maar de supporters hebben amper kennis kunnen maken met de nieuwkomers. Tijd voor een hernieuwde kennismaking.

Op de bank zitten hoofdcoach Stéven Verheijen en assistent-trainer Mark Schepers. Vorig seizoen kwamen als nieuwe spelers: Luke Groot Wassink, Dion Teloh, Mike Severs, Max en Niels Tamboer, Brian Smit, Tolgahan Yayla en Jordi Sticker. Dit seizoen zijn aangetrokken: Cem Köse, Jorn Eykelkamp, Evert Römer en keeper Bram Wolters. We namen afscheid van Maarten Cohen en Niels Tamboer.

In de tweede fase van de voorbereiding werd met 4-2 verloren van Jong FC Twente, Van tweedeklasser DVC'26 won Silvolde met 2-0. In Aalten tegen zaterdaghoofdklasser AZSV werd het 2-1 voor de thuisclub.

Heb je al een donateurskaart? Voor slechts 25 euro bezoek je alle thuiswedstrijden. Kijk op: https://sportclub-silvolde.kentaa.nl/doneren

Zondagmiddag vanaf 14.00 uur speelt het eerste elftal tegen Moerse Boys. Komt dat zien!

We verwelkomen graag onze bezoekers op ons sportpark voor een sportieve wedstrijd in een gezonde omgeving voor ieder. Dit maken we mogelijk door een coronacheck bij de ingang, via de corona QR code. Om dit proces snel en ordelijk te laten verlopen, en wachtrijen te vermijden, vragen we bezoekers hun QR code gereed te houden, het liefst op de telefoon. Alleen bezoekers met een geldige code worden toegelaten. We vertrouwen op begrip en medewerking.

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

J.W. Bouw