Silvolde 2 zet de goede lijn in het bekertoernooi tegen Longa 2 door, en is koploper

Silvolde 2

Longa '30 2 (zon)

Mannen beker reserve poulefase Groep 2 05

14 september 2021 20:00

R.E. Nienhuis

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Dinsdag 14 september stond de tweede wedstrijd voor de bekerpoule thuis tegen Longa’30 2 op het programma. De wedstrijd was op verzoek van Longa verplaatst vanwege kermis in Lichtenvoorde. Longa’30 had de eerste wedstrijd met 2-1 verloren van RKZVC, waardoor voor hen winst op Silvolde noodzaalk was om door te bekeren. Longa begon voortvarend, randje buitenspel kwam de rechtsbuiten vrij, deze trok iets naar binnen en schoof de bal laag voor, die naast Stan ten Vaarwerk werd binnengetikt: 0-1. Binnen twee minuten hadden we zelf de gelijkmaker al weer in het netje liggen, een lange bal van Stan ten Vaarwerk werd doorgekopt door Evert Römer, de doorlopende Dion Teloh kon vrij op de keeper af stevenen en schoot beheerst binnen: 1-1. In de 51e minuut volgde een voorzet van links bij de tweede paal op Evert Römer, die met binnenkant voet de bal voor het doel langs speelde; Dion Teloh probeerde de bal te achterhalen, werd echter aan de arm vast gehouden binnen de 16 meter en viel. De penalty werd dwars door het midden op z'n 'Neeskens' benut door Alexander Tempels. Daarna was de ene aanval nog mooier dan de andere, maar werden de kansen niet benut. Richting het einde van de wedstrijd ging Longa’30 opportunistischer spelen, wat ons ook ruimte gaf. Dion Teloh was nog dichtbij met een kopbal die net naast het doel ging. Met nog enkele minuten te spelen ging de keeper van Longa’30 er met rood af door een handsbal buiten het strafschopgebied. Dat had verder geen invloed meer op de 2-1 eindstand.

Komende vrijdagavond 17 september, aanvang 19.30 uur, staat in de poule de laatste bekerwedstrijd Spcl. Silvolde 2 – RKZVC 2 op het programma, Silvolde heeft dan aan een gelijkspel voldoende. Uiteraard gaan we voor de winst om zo door te gaan naar de volgende bekerronde op zondag 17 oktober. Onderstaand de stand na twee bekerrondes:

stand_bekerpoule_Silvolde_2.png