Silvolde 2 knap door in de beker

7064KA
SILVOLDE

2021-09-19_2.png

Vrijdagavond 17 september speelde Silvolde 2 bij kunstlicht de laatste van de drie bekerwedstrijden in de poule tegen hoofdklasser RKZVC 2 uit Zieuwent. In het plaatselijke Achterhoeks wordt Zieuwent aangeduid als 't Söwent, dus als 'Het Zieuwent'. Het Zieuwent, in de middeleeuwen geschreven als 'Synwede', betekent oorspronkelijk 'lage weide' ofwel moerassig gebied.

De ploeg van coach Brian Hogeweide moest met minimaal 3 doelpunten verschil winnen om nog kans te maken op de overwintering in de beker. RKZVC durfde het aan om met “hoge” backs te gaan spelen en dat hadden ze beter niet kunnen doen. In de eerste helft liet Silvolde zien over veel scorend vermogen te beschikken. De 1-0 kwam op naam van Jordy de Bree, nadat Evert Römer door de verdediging slalomde en vanaf de 16 meter op doel schoot. Op de lijn werd de bal nog tegengehouden, maar de afvallende bal werd binnengetikt door Jordy. Een aanval over rechts via wederom Evert werd na de voorzet van hem midden voor de goal geheerst binnen gewerkt door Jaël Krosse. Een minuut voor rust scoorde Evert Römer zelf de 3-0, maar dat ging gepaard met een spierscheuring, waardoor hij in de rust vervangen moest worden door Swen te Kaat. Bijzonder balen voor Evert, dat hij er nu geruime tijd niet bij zal zijn.

In het eerste kwartier van de tweede helft werd de klus op slot gezet door Alexander Tempels, hij kreeg de bal op linksbuiten net buiten de 16 meter en krulde de bal op een fantastische manier bij de 2e paal binnen. Hierna werd het spel slordiger, trachtte men er een show van te maken, maar door dit niet meer samen met elkaar te doen, bloedde de wedstrijd dood, maar dat mocht de pret niet drukken. Onze keeper Stan ten Vaarwerk kreeg tijdens deze wedstrijd niet 1 keer een behoorlijke bal op doel, verdedigend stond het prima bij ons.  De 4-0 overwinning stond op papier en daarmee gaat Silvolde 2 door naar de volgende ronde in de beker. Een prima resultaat omdat er in de poule toch twee ploegen zaten (Longa en RKZVC), die normaal zondags op een hoger plan (reserve hoofdklasse) acteren.

Volgende week zondag spelen we de 1e competitiewedstrijd uit tegen Spero uit Elst, dan gaat het om de knikkers. Dit weekend gaat we eerst de kermis vieren, dat begon al vrijdagavond in onze eigen kantine en krijgt een vervolg op zondag.

Iris Epping maakte dit fotoverslag.