Een wedstrijd op het tandvlees: 4-5 winst!

Ruurlo JO9-1

ST: Terborg/Silvolde JO9-1

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 02

4 september 2021 10:00

Sportpark 't Rikkelder
Furstenauerstraat 2
7261PE
RUURLO

40.jpg

Vandaag staat er een zwaar duel tegen Ruurlo JO9-1 op het programma voor Terborg/Silvolde JO9-1. Een zwaar duel niet alleen omdat Ruurlo een club van formaat is en altijd op niveau speelt met haar teams, maar na een korte voorbereiding van een week en de ziekenboeg nu al gevuld met Dylan, moet het team aantreden aan de eerste wedstrijd in de 2e klasse.

Na de succeswensen van Dylan via de app, vertrekt het team met 6 kids (Ayham was niet te bereiken) richting Ruurlo. Eenmaal aangekomen daar nog even omkleden, een goede warming-up en uitleg van het tactische plan om fris de wedstrijd te starten.
We zijn nog niet koud begonnen of Dex schiet na een mooie actie de 0-1 al in de touwen. Dit smaakt naar meer en als team wordt er hard geknokt om meer goals te scoren. Het is dan ook niet gek dat het opnieuw Dex is, die ditmaal met zijn linker de 0-2 in het doel pompt. Maar rustig genieten is er niet bij, want Ruurlo laat zich niet zo maar aftroeven vandaag. Met een mooi afstandschot brengen ze de stand op 1-2.
Een korte time-out om even op adem te komen en dan spelen we weer net zo fraai verder als ervoor. Gijs soleert zichzelf naar de 1-3 en niet veel later kan hij, na een prachtige pass van Django ook aantekenen voor de 1-4.
Het spelbeeld vliegt op en neer en beide teams krijgen grote kansen, maar met een mooie voorsprong gaan we de rust in.
De tweede helft is het even anders. De weinige trainingsuren, zonder wissels op pad gaan en de lange autorit maken ons moe. We kakken in en de kansen voor Ruurlo worden groter en groter. Lang houden Ilja en Loek het gevaar weg bij de goal, maar langzaam maar zeker stormen ze steeds vaker af op keeper Finn. Na een paar goede reddingen konden de tegengoals niet uitblijven... Ruurlo komt terug naar 3-4... als Gijs dan ook nog naar de kant moet en we met 5 tegen 6 spelen, lijkt het allemaal wel heel lastig te gaan worden. Zelf komen we er amper nog uit en het gevaar van Ruurlo blijft... niet gek dus dat we ook nog de 4-4 om de oren krijgen. Nog een paar minuten te gaan en Dennis broedt op een tactische zet. Met 5 tegen 6 wordt het krapjes, maar met een 6de man moet een laatste aanval beslissend kunnen zijn. Met nog een minuut te gaan, komt Gijs op zijn laatste adem het veld toch nog in. De aanval wordt door het team opgezet en net in de laatste tellen van de wedstrijd scoort Gijs de winnende treffer 4-5!! Geknokt als leeuwen, gewerkt als een team en gejuichd alsof de wereldtitel binnen was! Een wedstrijd die slecht voor het hart is, maar wat voetbal zo'n mooie sport maakt!
Op naar volgende week. Voor weer een nieuwe trainingsweek en om zaterdag fris weer voor de dag te komen tegen VIOD JO9-3