JO11-2 geniet van eerste competitieronde

Vogelenzangweg 31
7071PT
ULFT

Op zaterdag 4 september begon ook de jo11-2 aan de eerste competitie van het seizoen 2021-2022.

De thuiswedstrijd tegen dzc’68 was de eerste echte wedstrijd in tijden, na een wat vreemde laatste ronde in de regiocup van het vorig seizoen. Daar kregen we niet echt een beeld van hoe het ervoor stond. Wel was het grotere veld en de langere speeltijd nieuw voor de eerstejaars en echt wennen.

De eerste match liep boven verwachting. DZC’68 werd met 7-2 verslagen. Met het scorend vermogen ging het goed. Lode, Gijs D en Gijs N wisten het net die wedstrijd al te vinden.

De uitwedstrijd bij fc Bergh een week later werd door de jongens in het laatste kwartier nog onnodig spannend gemaakt. Bergh kwam terug tot 5-6 maar de 3 punten gingen gelukkig mee naar huis.

Concentratie houden en niets weggeven werd het doel waar Stan de jongens scherp op hield.

Een week later kwam vv Montferland naar Terborg. Deze wedstrijd wonnen we met 9-4. Gijs en Lode maakten een paar prachtige doelpunten die ochtend, onder het toeziend oog van ouders, opa’s en oma’s die gelukkig weer mogen supporten langs de lijn. Sowieso heeft het team hele betrokken ouders, ook bij de uitwedstrijden. Altijd fijn!

Op 25 september speelden we uit tegen Viod. Een goed voetballend team, soms net een tikkeltje harder dan wij. Het ging gelijk op en we dachten een puntje mee naar huis te nemen, maar helaas; in de laatste minuten tikte Viod de 4-3 binnen. Een teleurstelling voor onze mannen.

Vol enthousiasme werd die week weer getraind, want 2 oktober was het tijd voor de topper tegen Concordia, onze medekoploper. En dat was vooraf best spannend. Stan kon de wedstrijd zelf coachen, dat pakte prima uit want de uitslag werd maar liefst 13-0 waarbij veel jongens een doelpuntje meepikten.

En toen kwam de laatste wedstrijd van deze ronde, met 12 punten uit 5 wedstrijden lagen we op koers om herfstkampioen te worden. Dat hadden we vooraf zelf niet gedacht. Punten pakken

is mooi maar het is prachtig om te zien dat het plezier, de inzet, elkaar wat gunnen, niet mopperen en elkaar helpen de rode draad is in dit team.

En dus reizen we op 9 oktober in alle vroegte af naar het complex van Ulftse Boys. Zou het nieuwe tenue ons nog geluk brengen? De eerste helft leek het erop, onze tegenstander was sterk maar we hielden keurig de nul, ook dankzij scherp keeperswerk van Siem. Zelf misten we het afmaken vandaag. Na de rust werden we binnen een paar minuten verrast met twee tegengoals. De spanning kwam terug toen we zelf via een vrije trap en een mooi afstandsschot op gelijke hoogte kwamen.

En toen was de koek op, de tegenstander zette door en scoorde achtereenvolgens de 3-2 en 4-2. Daarmee haalden zij de drie punten binnen en werden de kampioen van deze ronde.

De teleurstelling bij onze mannen was groot, maar strijdend ten onder gaan is zeker geen schande tegen dit team!

Roef, Lode, Jurre, Bob, Anthony, Hamza, Ruben, Siem, Gijs, Melih, Gijs, Milan; jullie hebben ‘met plezier naar resultaat’ letterlijk opgevolgd. Goed gedaan en op naar ronde 2!