MO11-1 wint in Zutphen

Meijerinkpad 1
7207ED
ZUTPHEN

Voor onze meiden onder 11 stond vandaag de uitwedstrijd tegen Zutphen op het programma. Lieke kon er helaas niet bij zijn vandaag. De wedstrijd was om 8.30 in Zutphen, dus we waren vroeg uit de veren voor onze 5e wedstrijd van dit seizoen.

De wedstrijd was op kunstgras, dus de bal rolde net iets anders dan we gewend waren; waardoor we wat onwennig begonnen aan de wedstrijd. Na een aantal goede reddingen van onze keepster Beaudine was het toch Zutphen die de 1-0 maakte.mo11-1.jpg

Vol enthousiasme en met zelfvertrouwen gingen we al combinerend op zoek naar de gelijkmaker. Neva en Anouk bleven ondertussen "als blok" achterin goed en geconcentreerd verdedigen. Na een dribbelactie van Hanne via de rechterkant, komt de bal uiteindelijk bij  Tara, die met een verwoestend schot de 1-1 maakt; en iets later net voor de rust ook de 1-2 maakt. Na de rust scoren we vrijwel direct de 1-3, gescoord door Merle na een geweldige loopactie.

De tegenstander geeft niet op, en maakt het ons steeds moeilijker. We blijven vol overgave verdedigen. Lizzie, Yenthe, Kira, en Saar zorgen de dat de tegenstander zo min mogelijk ruimte krijgt. Vrijwel ieder schot van de tegenstander op onze goal wordt gekeerd door onze keepster Beaudine. Toch valt wat ongelukkig de 2-3.

De 2-3 is het startschot voor onze eindsprint; we combineren er weer vrolijk op los en al snel maakt Tara de 2-4. De laatste goal van de wedstrijd wordt gescoord door Dieke. Na twee tegenstanders afgeschud te hebben scoort ze de 5e van vandaag. Eindstand 2-5. De drie punten zijn binnen. Op naar volgende week.

Kijk hier voor de gemaakte foto's bij de wedstrijd