Silvolde 2 overklast SML in tweede helft

Kemperbergerweg 11 B
6816RM
ARNHEM

Op een steenworp afstand van Burgers' Zoo in Arnhem moest Silvolde 2 het opnemen tegen SML. Sport Maakt Lenig werd in september 1911 opgericht door een aantal Arnhemse jongeren die voor de oprichting regelmatig voetbalden op een grasveldje bij Onderlangs. Veel is er sinds die tijd niet veranderd, SML 2 bestaat nog steeds uit veel studenten. Ook de accommodatie van SML ademt nostalgie uit, waarbij de kunstgrasvelden wel een uitzondering zijn.

In de eerste helft werd er door Silvolde 2 onzorgvuldig gespeeld, veelal werd het onderlinge duel met de directe tegenstander opgezocht en was het combinatiespel slecht verzorgd. Evert Römer deed na een lange afwezigheid wegens een blessure voor het eerst weer mee. In de 35e minuut werd een inslingerende vrije trap van Mike van Aken vanaf rechts door Evert van dichtbij binnengetikt, 0-1. Even later mocht Evert aanleggen, zijn schot van grote afstand ging rakelings naast. Maar voor hetzelfde geld had SML ook gescoord; uit een aantal uitbraken kwam men geregeld voor het doel van Bram Wolters, maar door het ontbreken van vernuft lieten ze dit na.

In de tweede helft tapte Silvolde 2 uit een ander vaatje, er werd vol druk gezet op SML, die er dan ook niet meer aan te pas kwamen. Na de 0-2 leefde Silvolde 2 zich volledig uit, mede door de inbreng van de wissels Kevin Ikink, Teun Alberts en Ischa Krosse. Tot de laatste minuut werd getracht om zoveel mogelijk doelpunten te scoren. Aan het eind van de wedstrijd bleek frappant dat we met 0-8 hadden gewonnen met 8 verschillende doelpuntenmakers. Even op een rijtje, 0-1 Evert Römer, 0-2 Jordy de Bree, 0-3 Alwin Huls, 0-4 Alexander Tempels, 0-5 Ischa Krosse, 0-6 Cas Bongers, 0-7 Jaël Krosse, 0-8 Swen te Kaat. Man van de wedstrijd was Jaël Krosse, naast zijn doelpunt, liet hij ook nog vier medespelers scoren, zijn assists lagen panklaar en konden niet gemist worden.

Door deze overwinning, de vorige twee winstpartijen en het verlies vandaag van Orion, OBW en Spero is Silvolde 2, na een aantal ongelukkige, onnodig verloren wedstrijden, opgeklommen met nog maar drie punten verschil van de koploper.

Opstelling: Bram Wolters, Jelmer Fokkink (70e min. Teun Alberts), Alwin Huls, Martijn Pastoor (70e min. Ischa Krosse), Mike van Aken, Jordy de Bree, Swen te Kaat, Cas Bongers, Alexander Tempels, Evert Römer (60e min. Kevin Ikink) en Jaël Krosse.