Bad moon rising: eerste punten voor Silvolde 3

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Tot afgelopen zondag ging het seizoen van Silvolde 3 nog niet echt bepaald over rozen. Na een vlekkeloze groepsfase in de beker volgden twee afstraffingen tegen Lochem en Varsseveld. Daarna ging het beter, we lieten bij vlagen zeer goed voetbal zien en boden tegen goede tegenstanders goed weerstand. Hoewel we soms zeker een punt verdienden, stonden we telkens met lege handen.

Om de eerste punten binnen te halen werden kosten nog moeite gespaard in de aanloop naar de wedstrijd. Er werd een vaste grensrechter geregeld voor de rest van het seizoen (Leon nog bedankt), waren er slechts een paar mensen beschonken de avond ervoor en werd er een afspeellijst voor in de kleedkamer geregeld. Op de melodie van ‘Bad Moon Rising’ (Creedence Clearwater Revival) werd begonnen aan de warming-up. Deze koude ochtend kon al niet meer stuk.

VIOD 4 was onze tegenstander, op papier het team met de minste verliespunten in de competitie. In de eerste helft golfde het spel op en neer. Beide teams waren gelijkwaardig aan elkaar, her en der werden kleine speldenprikjes uitgedeeld. Totdat een goed uitgespeelde aanval leidde tot de eerste grote kans in de wedstrijd. Na een goede combinatie met Bram Sprenkeler, kwam Stijn alleen voor de keeper. Helaas kreeg hij de bal niet met zijn linker been over de keeper heen. De eerste grote kans van VIOD liet niet lang op zich wachten. Na goede aanval over rechts schoot de spits van VIOD op de paal, waarna de rebound gelukkig hoog over ging. Het spel golfde verder op en neer en de duels werden steviger. Dit resulteerde ook in een blessure voor Joe, en zijn vervanger Simon kon na 1 minuut ook alweer op het bankje plaatsnemen.

Na een warme kop thee in de rust, gingen de mannen van Ronald Mijnen (RM10) opzoek naar de goal. Deze viel al na een minuut of 5 in de tweede helft. Na een combinatie op onze eigen helft werd Lowie weggestuurd. Na een sprint van 40 meter kwam hij alleen voor de keeper en schoof hij de bal netjes in de verre hoek. 10 minuten later was daar al de 2-0. Achterin bij VIOD werd de bal klungelig verloren en dit werd dodelijk afgestraft door Bram Sprenkeler. Je zou zeggen dat de wedstrijd hiermee gespeeld leek, maar dit was zeker niet het geval. VIOD ging opzoek naar de aansluitingstreffer en bleef dus gevaarlijk in de aanval. Niels had de spits in zijn broekzak en zo kwam VIOD niet meer tot scoren. Aan de andere kant kregen wij zeer grote kansen op de 3-0, maar maakten het niet verder af. Hierdoor bleef het tot het einde spannend en was de opluchting groot toen er werd afgefloten.

De puntentrein heeft het rangeerterrein verlaten en komt op stoom! Nu het nog kan, werd dit gevierd met een paar biertjes en een gehaktballetje in de kantine. Op naar de volgende wedstrijd: een uitwedstrijd naar Gendringen 3, de nummer twee in de competitie.

IMG-20211202-WA0006.jpg