Volle buit voor de JO13-1

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

FC Trias JO13-2JM

2 oktober 2021 11:15

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

De eerste twee competitiewedstrijden zijn een feit. De JO13-1 pakt de volle buit na overwinningen op Ulftse Boys (en de rest) en FC Trias.

Vorige week mochten we voor het eerst in de competitie aantreden, we speelden uit tegen Ulftse Boys. Een geweldige wedstrijd waarbij goed voetbal, strijd en passie afgewisseld werden, een terechte overwinning, 1-2.

Vandaag stond de wedstrijd tegen FC Trias op het programma. Lovis en Leonie waren deze week jarig, Lovis gister en Leonie zelfs op de wedstrijddag. Wat zou er nou mooier zijn dan een overwinning op je verjaardag.

Eerst nog even dit…

Ondanks dat de transfermarkt gesloten is, bleven we onze oren en ogen openhouden op zoek naar transfervrije spelers, dit bleek een gouden zet. De afgelopen weken trainde Kays mee, hij is vanaf deze week onderdeel van het team, hier zijn we ontzettend blij mee!

Vandaag kon Mick nog niet meespelen, wel keerde Joes gedeeltelijk terug van een blessure, hij was fit genoeg om een halve wedstrijd te spelen. We begonnen de wedstrijd ontzettend slordig, beide ploegen hielden de bal weinig in bezit, voorin was het veld veel te klein en de eindpass was absoluut niet goed genoeg, te weinig scherpte.

Met een sterke aanval, bestaande uit Jonie, Ryan & Bauke hadden we een aantal mooie acties in huis. Jonie passeerde meerdere malen zijn tegenstander, maar kon niet scoren. Het was te prijzen dat alle spelers in het veld zijn/haar stinkende best deden. Zowel Trias als Terborg/Silvolde hadden 100% inzet.IMG_4014.JPG

Als het voetballend even niet lukt, dan moet je gewoon proberen hard te werken. Hierdoor konden we in de eerste helft twee keer scoren. De ruststand was dan ook 2-0, goede goals van Bauke!

In de tweede helft bleef het slordig aan beide kanten, wel waren wij de betere ploeg. Kansen creëren was lastig. Nieuwkomer Kays kende een goede invalbeurt en ook was het fijn om te zien dat Joes weer lekker aan het voetballen is, ook Stijn van Wijk kende weer een sterke wedstrijd.

Zoals gezegd: iedereen heeft hard gewerkt. Tegen Ulftse Boys was het voetballend goed, vandaag lukte het even niet. Wel was er de 2-0 overwinning, we pakken de volle buit! We voegen een nieuwe speler toe aan de groep, winnen van de eerste twee tegenstanders en trainen erg goed, er staat een TEAM!

Om de Kruisjescup een boost te geven en te kijken wie het verslag leest: alle spelers die Joey maandag voor de training een appje hebben gestuurd (mag via ouders) met: Ik heb het verslag gelezen, krijgen 5 extra kruisjes!

De komende twee weken spelen we geen wedstrijd, op zaterdag 23 oktober spelen we tegen FC Bergh, aftrap 11.15 uur. Tot dan!

Kijk hier voor de foto's gemaakt door Maikel van Wijk