Gelijkspel tegen Gendringen

Industrieweg 4
7071CK
ULFT

Vandaag stond er een belangrijke wedstrijd op het programma, we moesten aantreden tegen Gendringen. Als we mee willen doen met de strijd om het kampioenschap, dan moeten we vandaag punten pakken.

Iedereen was gebrand vandaag om te winnen, misschien iets te gebrand, want het was slordig. Na drie minuten stonden we al tegen een 1-0 achterstand aan te kijken. Fatsoenlijke organisatie ontbrak en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Gendringen beter was de eerste helft. En ook een stuk lomper, onze Japie moest na de vierde trap tegen zijn schenen het veld ruimen. In de rust kregen we te horen dat het beter moest, we waren te lief, waardoor de tegenstander kon voetballen.

In de tweede helft kwam er een omslag en we werden iets beter aan de bal. Dit resulteerde nog niet in veel kansen. We kregen een penalty en een indirecte vrije trap in de 16 om de oren. De keeperskwaliteiten van Harm en de elleboog van Rens hebben ons gered van een verdere achterstand. Nu waren de rapen gaar, er moest wat gebeuren. In het laatste gedeelte van de wedstrijd werden we wat feller en daarom ook beter. De tegenstander en de scheidsrechter wisten het niet meer. Er werd veel geschopt en geschreeuwd over en weer. Gelukkig kreeg Rick in de 89e minuut een goede diepe bal, en schuift de bal achter de keeper. We moeten het doen met een gelijkspel, gelukkig verliest de concurrentie ook punten en blijft het spannend bovenaan. We staan gedeeld eerste samen met VIOD 6.

Tot volgende week, dan staat GVA uit Doornenburg op het programma.

Zie hier de hoogtepunten van de wedstrijd :-) 20211031Silvolde 5 hoogtepunten | Flickr