Grote overwinning in de jacht op koppositie

Silvolde 2

Trekvogels 2 (zon)

1e klasse B

29 mei 2022 10:00

J.L.A.C.W. Leerentveld

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Zondag 29 mei stond de thuiswedstrijd tegen Trekvogels 2 uit Nijmegen op het programma, de één na laatste wedstrijd van het seizoen. Met nog twee wedstrijden te gaan moet Silvolde 2 nog één punt inlopen om tot kampioen gekroond te worden. Spcl. Bemmel 2 is sinds het begin van de competitie koploper en staat daar ook niet voor niets. Opdracht is dan ook om je eigen wedstrijden te winnen en hopen op een miststap.

De wedstrijd begon voortvarend, binnen een seconde of 15 had Dion Teloh middels een kopbal de 1-0 al in de touwen liggen, na een prachtige voorzet van Ischa Krosse. In de 15e minuut kregen we een onterechte penalty tegen wegens een vermeende handsbal van Martijn Pastoor. Martijn liet de scheidsrechter (uit Nijmegen!) de balafdruk op zijn lichaam nog zien, maar hij bleef bij zijn beslissing. Harm Berendsen, die was ingevlogen vanuit ons vijfde elftal, stond voor de opgave om deze te stoppen. Harm nam de juiste beslissing om gestrekt naar zijn linkerhoek te gaan en hield de penalty tegen. Ware het niet dat er enkele spelers van Silvolde volgens de scheidsrechter (nog steeds uit Nijmegen!) te vroeg waren ingelopen. Opnieuw moest Harm zich op de lijn gaan staan, tegen een nieuwe penaltynemer, maar ook deze werd vakkundig door Harm tegengehouden, nu volledig gestrekt naar zijn rechterhoek. Het bleef dus 1-0, waarna Silvolde 2 het heft in handen nam en uitliep naar een comfortabele 4-0 voorsprong. Evert Römer, Rick Bouwmeister en Alwin Huls tekenden doelpunten aan, waarbij de Alwin de mooiste treffer voor zijn rekening nam, een streep stijf in de rechterbovenhoek.

Na rust deed Dion zijn kunstje van de eerste helft dunnetjes over, nu binnen de minuut was de 5-0 een feit. Evert Römer liet de 6-0 noteren en slotakkoord wat betreft Silvolde 2 werd door Jesse Berntsen gegeven, 7-0. In de laatste seconde van de wedstrijd scoorde Trekvogels de 7-1, waarna de scheidsrechter de wedstrijd af floot.

Opstelling: Harm Berendsen, Kevin Ikink, Jelmer Fokkink, Martijn Pastoor, Alwin Huls (60e min. Teun Alberts), Ischa Krosse, Swen te Kaat (60e min. Jordy de Bree), Jael Krosse (39e min. Cas Bongers), Rick Bouwmeister, Dion Teloh, Evert Römer (60e min. Jesse Berntsen)