De JO13-1 verliest van grote tegenstander

's-Gravenwaard 1 A
6916KB
TOLKAMER

Na een aantal weken van Corona perikelen rondom de JO13-1 mochten we vandaag weer een wedstrijdje spelen. Een aantal spelers trainden woensdag weer voor het eerst na het missen van meerdere trainingen, een aantal roerige weken dus.

Vandaag stond dan ook nog eens de altijd lastige uitwedstrijd tegen Rijnland/Gelders Eiland op het programma. Een tegenstander die op de ranglijst boven ons staat. Toch is natuurlijk niets onmogelijk en hebben we er vandaag alles aan gedaan om te winnen.

Ryan speelde vandaag niet mee en Willem sloot vanuit een ander team aan. Om 10.30 uur trapten we af. Zoals we gewend zijn van Rijnland/Gelders Eiland hebben ze altijd fysiek sterke spelers en dit was ook nu het geval. Zichtbaar onder de indruk begonnen we aan de wedstrijd en het was dan ook zwaar voor onze aanvallers Bauke, Finn en Fenn om duels te winnen van spelers die ruim 2 koppen groter waren.

Fenn, de jongste van het team liet zien hier geen moeite mee te hebben, hij won de duels en hield de bal meermaals goed in de ploeg. Vanaf het begin voetbalden we redelijk goed, we konden opbouwen maar het voetbal stopte bij de middenlijn. We liepen tegen een muur op.

De tegenstander was sterker en wist voor rust twee keer te scoren, waar onze verdedigers en doelverdediger Gijs er samen alles aan deden om de boel ‘’dicht te houden’’, was dit niet te doen.

Ook in de tweede helft was het beeld hetzelfde, opbouwend was het vooral opvallend dat Julian steeds de juiste man vond, het vervolg was helaas niet goed genoeg. Het middenveld met Lovis, Kays, Joes en Jasper probeerde zich veel vrij te spelen, en was veel in beweging, waarbij opviel dat ook Kays vaak de juiste keuze maakte.

Ook Mick mocht vandaag weer wat meer minuten maken na zijn blessure, met zijn inzet, loopvermogen en drive zagen we dat hij voor veel druk zorgde bij de tegenstander. Helaas scoorde de tegenstander in de tweede helft ook nog 2 keer. Echter, door hard te blijven werken en niet op te geven konden we de schade beperkt houden.

Hoofd omhoog, soms is de tegenstander gewoon wat beter en een kop (of een aantal) groter. Volgende week zaterdag spelen we tegen koploper PAX, we gaan voor de winst! Maar misschien is dit wel een heel klein beetje bijzaak. ’s Avonds gaan we met het team speedsocceren, bowlen en lekker eten.

Wij hebben er nu al zin in, tot dan!