Vandaag kreeg de JO12 D.Z.C. op bezoek.

ST: Terborg/Silvolde JO12-1

DZC '68 JO12-8JM

5e klasse (2e fase) 5

27 november 2021 9:45

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Bij de eerste ontmoeting gingen we met de punten naar huis, dus de boog was niet zo strak gespannen. Met het warm lopen liepen de boy's al wel wat kantjes eraf want ach hoe moeilijk kon het zijn.

De wedstrijd begon met een minuut stilte voor Gerrit van Dijken.Gerrit dank je wel voor de prachtige , ontroerende, en vrolijke foto's.Wij gaan je enorm missen.Rust zacht⭐.

Nog geen twee minuten na aftrap werd het al snel duidelijk dat DZC scherper was en de boy's er wel te makkelijk over dachten.Met het slaap nog in de ogen keken ze al snel tegen een 0-1 stand aan.En hoe de leiders ook riepen wakker worden zat er niet. Al zagen we regelmatig een wolk voorbij trekken...dat was nieuwkomer Guus die het vuur uit zijn patta's rende! Het had een aanstekelijk effect! Al kregen we weinig kans,toch leken ze wat meer wakker.Helaas was het weer DZC die voor goal kwam maar onze Jorn tikte hem mooi van de lijn! Meteen schakelen en via Hugo naar Daan D die hem lekker naar voren poeierde waar Oscar en Noah klaar stonden om het klusje af te maken  helaas 1 voet van DZC zorgde voor het afwenden van onze kans. DZC schakelde snel en net voor rust werd het 0-2. De boy's kregen wel even een paar uitbranders want het mopperen op elkaar ging top,maar voetbal technisch was het toch wat minder.En daarbij had de keepster van de tegenstander alle tijd om haar koprol kunsten te laten zien...

Op naar de tweede helft! Daan K nam de handschoenen over van Jorn waardoor deze er in de verdediging bij kon.
DZC kwam ter aanval maar vergiste zich in Dirk S en Mecx! Dirk brak de aanval paste naar Mecx die flink gas gaf schoot Tristan aan die Oscar weg stuurde maar helaas was het weer DZC die net wat sneller was.En weer schakelden ze zo snel dat we heel snel tegen een 0-3 achterstand aankeken.Stijn N en Tristan J werden toch wat gefrustreerd en door hun drift stond na een mooie pass Stijn voor de keepster en tikte hem lekker binnen! De koppies gingen weer de goede kant op en flink doorwisselen leken de mannen wakker te worden! De natte sneeuw werkte tegen en Bam 1-4.... Daan K baalde als een stekker maar hij kon er niets aan houden.Hij stuurde  Timo K weg ,die al een flinke kluif had aan zijn tegenstander deze wedstrijd, maar hij zag een gaatje ,trapte de  bal lekker naar voren richting Tristan J die Guus W wegstuurde.En ja hoor Guus tikte hem meteen in zijn eerste wedstrijd binnen! Mooi 2-4  de mannen roken een gelijkstand! Vol gas er tegen aan! Tristan J kreeg de bal in zijn voeten en rook zijn kans! Met zijn zeer bekende hupeltje voordat hij uithaalt schoot hij knetter hard naast, de keepster van DZC haalde opgelucht adem want