Titanenstrijd geleverd door de JO11-1

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Op deze prachtige winterse zaterdag ochtend waren we op sportpark de Munsterman de gastheer van Viod JO11-2. Doordat onze gasten ook in het zwart voetballen, hebben we onszelf maar in oranje shirtjes (van vroeger) gestoken. Het andere oranje zullen we maar zeggen. Door een niet nader te noemen pandemie, misten we onze sterkhouders Thijmen, Noah en Rik. Ook ons traingsmaatje Ruben was er niet bij. Uiteindelijk hebben we de puzzel opgelost door Ward, Dylan, Job T. en Job S. in te huren van de JO10-1.

Koning winter had vannacht flink z'n best gedaan, bij de aftrap lag er een prachtige witte deken over het veld. Deze harde en gladde ondergrond was in het begin even wennen voor ons allemaal. De echte technische voetballers komen dan bovendrijven en gaven ons het idee dat we naar een zaalvoetbal wedstrijd aan het kijken waren. De eerste serieuze doelpoging was voor Viod, onze keeper Bas bracht redding. Al snel kwam Ward met een antwoord, ook zijn inzet levert geen goal op. Wel een corner, deze wordt door Quint genomen en Timo opende de score vandaag. Niet veel later volgt er nog een corner van Quint, ditmaal een andere variant. De bal belandt bij Job S, zijn inzet vloog rakelings over. Het eerste kwart zit erop, de strijd gaat gelijk op.

We beginnen strijdlustig aan het tweede kwart, een steekpass van Stan wordt door onze huurling Dylan op waarde geschat  2-0. Dylan is op stoom, met het karakteristieke fysieke spel van hem worstelt die zich een baan naar voren. In een 1 op 1 duel weet de keeper al hoe laat het is, middels een bekeken schuiver belandt de bal in de rechter hoek 3-0! We zitten op rozen, althans die gedachte speelde (iets te veel) bij de jongens. Zo uit het niets verspelen we de bal en uit een razendsnelle omschakeling, maakt de speler van Viod een prachtige goal, middels een heerlijk schot in de rechterkruising. We laten ons echter niet kennen en doen er nog maar eens schepje bij bovenop, het is onze andere huurling Ward die de ruststand van 4-1 op het scorebord zet. Oranje boven! Dit tweede kwart ging ook redelijk gelijk op, echter waren wij dodelijk effectief in het afronden van de kansen. In de rust heeft de begeleiding getracht erop te hameren dat de jongens niet moeten denken dat de overwinning al een feit is. Viod is een fysiek sterke tegenstander, dus we zullen voor elke bal moeten vechten. Kom op boys, volle bak er tegenaan! Al vrij snel na de aftrap voor de tweede helft wordt Bas onder vuur genomen, op de eerste inzet wist die prachtig redding te brengen, echter via de rebound was het toch raak 4-2. Een vrije trap van Viod draait net voorlangs. Viod ruikt bloed en dringt steeds nadrukkelijker aan, de spanning stijgt ook voor de mensen (staf/begeleiding incluis) langs de kant. De wedstrijd kantelt de richting van Viod op, we vechten voor wat we waard zijn. Het is in deze fase echt een titanenstrijd. Bloed zweet en tranen zijn het recept. Zelf kunnen we voetballend niet heel veel meer uitrichten. De Doetinchemse druk neemt toe. De puik verdedigende Onne zet een goed blok echter via een carambole vliegt de bal alsnog over Bas, die geheel kansloos de 4-3 moest toestaan. Het derde kwart zit erop, deze was overduidelijk voor Viod. Één ding is duidelijk, het vierde kwart gaat voor de nodige spanning zorgen! We beginnen sterk, de jongens zijn zich ervan bewust dat het de dood of de gladiolen is. Op een inzet van Job S. bracht de keeper van Viod redding. Dit smaakt naar meer en het vuurtje dat al aangewakkerd was, werd een grote vlam. Werkelijk alle zeilen werden door het andere oranje bijgezet, om de overwinning over de streep te trekken. Het wordt nog fysieker en we spelen met het mes tussen de tanden. De kansen gaan over een weer, wederom gaat de strijd gelijk op. Dan is het Viod dat wederom de bal voorlangs schiet. Uiteindelijk viel de gelijkmaker toch, middels een subtiel tikje is het toch 4-4 geworden. Het antwoord komt van Stan, die ziet zijn schot net links naast de paal verdwijnen. Het is billen knijpen, het is reuze spannend. Wie gaat er met de overwinning aan de haal, blijft het dan toch oranje boven? Het kwartje kan beide kanten op vallen. Een rush van Sven strand bij de keeper, aan de andere kant is het Bas die ons middels prachtige redding nog op de been houdt. Uiteindelijk blaast scheidsrechter Wout voor de laatste maal vandaag op z'n fluitje en verdelen we de punten. Gezien de voorsprong in de rust met een marge van 3 doelpunten is het jammer, gezien het wedstrijdbeeld is de uitslag terecht en mogen we trots zijn op dit welverdiende punt voor het collectief! Wij danken onze huurlingen van de JO10-1 onze supporters die we zolang hadden moeten missen. Het geeft toch een extra dimensie aan de wedstrijd beleving. Volgende halen we de uitwedstrijd in, tegen het echte andere oranje t.w. Ajax Breedenbroek. Tot dan en een prettig weekend gewenst namens de JO11-1!