Een collectieve offday van de JO11-1

2e klasse (3e fase) 15

12 maart 2022 9:45

J. Rouwenhorst

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Na twee zwaarbevochten uitwedstrijden, stond vandaag weer eens een thuiswedstrijd in Terborg op het programma. Ditmaal waren we op sportpark de Paasberg de gastheer van DZC ’68.
Traditiegetrouw een zware tegenstander voor de Terborgse/Silvoldse combinatie. Een zelfde scenario stond ons vandaag ook te wachten, want DZC had tot vandaag alles gewonnen.
Dus we konden onze borst alvast nat gaan maken. Ook dit maal treffen we in DZC een tegenstander met grote en fysieke spelers, dus we moeten vooral ons eigen (positiespel met driehoekjes) gaan spelen.
We beginnen heel onrustig aan de wedstrijd, telkens als we balbezit hadden, dan schoten we deze meteen maar weg zonder enig idee erachter. Lange halen snel thuis, zullen de boys gedacht hebben. We zijn duidelijk zoekende wat we nu moeten, fysiek gaan we het in ieder geval niet winnen, zoveel is in deze beginfase al wel duidelijk. Het eerste schot van DZC op goal is meteen raak 0-1. Het is Quint die met een uiterste krachtsinspanning er een schot tegenover zet, deze poging ging echter over. Zo uit het niets kan een speler van DZC uithalen en ook dit geplaatst schot zit keurig in de hoek 0-2. Tot overmaat van ramp volgt op een zelfde wijze ook nog de 0-3. DZC is uiterst effectief: 3 schoten op goal = 3 doelpunten. Dit is het einde van het eerste kwart.

Dan beginnen we aan het 2e kwart, het is Stan die ook maar eens een schiet poging waagt, maar hij ziet zijn inzet net over de goal van DZC vliegen. Het is wel de aanzet tot wat beter voetbal van onze zijde.
Eindelijk beginnen we ons eigen spel te spelen. Quint zet druk naar voren, pakt de bal af, tikt deze door op Sven en Sven brengt Stan in stelling die middels een bekeken schuiver de 1-3 laat aantekenen!

Zie fragment 1

Lang konden we niet genieten van dit moment, net voordat scheidsrechter Jasper op z’n fluitje blaast krijgen we nog een goals tegen. U raadt het al, wederom uit een afstandsschot. Zo staat er in de rust een afgetekende 1-4 op het scorebord.

Het begin van de 2e helft werd Bas meteen weer onder vuur genomen, echter wist Bas goed redding te brengen door de bal er met de knie uit te tikken. Even later vliegt er weer een afstandsschot van DZC in. Een bekeken boogbal over Bas die een paar cm te kort was, om hier een antwoord op te hebben. Ook krijgen we nog de 1-6 om de oren, dit was de enige voetbalgoal van DZC (in de zin van goed uitgespeelde aanval). Dit was tevens einde derde kwart.

Begin van het vierde kwart was een herhaling van zetten van 3e kwart, wederom moest Bas direct redding brengen. In de tegenstoot was het Noah die middels een individuele actie de bal bij Sven krijgt. Sven ziet zijn inzet via de keeper over de goal vliegen.

Zie fragment 2

Ons rest slechts een corner, deze werd door Quint voor de pot geslingerd en tekenend voor vandaag liepen Noah en tank Timo elkaar een beetje in de weg om goed af te kunnen ronden.

Zie fragment 3

De laatste goal van vandaag, was hoe kan het ook anders wederom een afstandsschot van DZC 1-7. Ditmaal vloog de bal prachtig in de kruising, Bas was kansloos.

Het is Noah die nogmaals aan de linkerflank een individuele actie op touw zet. Ditmaal komt de bal bij Rik voor de voeten, ook zijn inzet vliegt via de keeper net naast en over de goal.

Zie fragment 4

De cornerbal die volgde werd wederom door Quint vanaf rechts voor de pot geslingerd. Nu wist hij Rik te bereiken die de bal in één keer uit de lucht op de pantoffel nam. Deze poging had wel een doelpunt verdiend, deze viel helaas niet.

Zie fragment 5

En zo geschiede dat we op deze collectieve offday tegen een zeperd van 1-7 aanliepen.

Anders dan dat de uitslag wellicht doet vermoeden, zijn we niet van de mat gespeeld. DZC was uiterst effectief vandaag, vrijwel elke doelpoging/schot werd tot doelpunt gepromoveerd. Aan de andere kant hebben we behoudens onze goal voetballend zeer weinig laten zien. Een wedstrijd als deze heb je er in een seizoen altijd wel eens tussen zitten, gelukkig kunnen we die vandaag afvinken in het kader van dan hebben we dat maar alvast gehad.