MO11-1 wint met monsterscore.

ST: Terborg/Silvolde/VVG'25 MO11-1

SVO DCS/OBW MO11-2

2e klasse (4e fase) 09

14 mei 2022 8:30

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Mo11-1 wint met monsterscore.

De meiden stonden vanochtend alweer vroeg klaar om een lekker potje te voetballen! Met de goeie weersvoorspellingen kon het niet fout gaan. Onze tegenstander van vandaag was Zevenaar MO11-2. Een nieuwe tegenstander, waarvan we nog niet wisten hoe ze zouden spelen. Dus het was afwachten tot de aftrap hoe de wedstrijd zou gaan verlopen.

Al snel in de wedstrijd kwam het verschil tussen beide ploegen naar boven en stond binnen 2 minuten 2-0 op het scorebord. Terborg/Silvolde bleef goed spelen en scoort erop los. Na 15 minuten spelen stond het 7-0 en kozen we ervoor om Zevenaar met een extra meisje te laten spelen om het wat evenwichtiger te maken. Dit zorgde er in de eerste paar minuten na de time-out voor dat Terborg/Silvolde meer balbezit had maar doelpogingen uitbleven. Totdat eindelijk de 8-0 viel. Toen waren de meiden niet meer te stoppen en vloog de ene na de andere bal erin. Uiteindelijk zijn we bij 14-0 aan de ranja gegaan.

In de tweede helft zijn de meiden van Terborg/Silvolde gaan spelen op posities waar ze normaal nooit zouden spelen. Door de grote voorsprong gaf het ons de kans om te experimenteren. Na 15 minuten in de tweede helft was het duidelijk dat onze meiden het lastig vonden om op een andere positie te spelen; hiervan konden de meiden van Zevenaar profiteren met het eerste en tevens laatste schot op goal. De laatste 15 minuten kwam de vermoeidheid naar boven en zag je dat de snelheid afnam. We besloten bij een eindstand van 23-0 de wedstrijd voortijdig af te fluiten.

Met deze klinkende overwinning lijkt er niks meer mis te kunnen gaan voor de MO11-1, dat onderweg is naar het kampioenschap. Met een doelsaldo van +40 en 3 punten voorsprong op de nummer twee kunnen ze het volgende week in Dinxperlo afmaken door middel van een overwinning.