JO11-1 boekt een dikke overwinning met Tiki Taka Touzani voetbal!

ST: Terborg/Silvolde JO11-1

FC Winterswijk JO11-2JM

2e klasse (4e fase) 15

23 april 2022 9:45

Anoniem

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

door Frank Helming

Vandaag mochten wij eindelijk weer eens thuis spelen in Silvolde en wel op Sportpark de Munsterman, alwaar we de gastheer waren van FC Winterswijk.
De fusieclub FC Winterswijk speelt ook in het zwart, dus wij trokken niet voor de eerste keer dit seizoen ons NL elftal shirt aan om verwarring te voorkomen. Wederom zijn we vandaag dus het andere oranje. De vorige keer tegen FC Dinxperlo brachten de oranje shirtjes ons geen geluk, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
5 minuten eerder dan gepland floot scheidsrechter Adam voor het eerst op z’n fluitje vandaag. We zijn begonnen, al snel laat Winterswijk ons zien dat ze voor de punten zijn gekomen. Veel fysieke strijd met  grote kerels en een paar behendige vrouwen, daar binden we de strijd mee aan vandaag. De eerste serieuze dreiging is van Winterse zijde, een lekker schot van hun treft de paal, even later gaat een volgende schotpoging net voorlangs. Oei wat komen we daar goed weg zeg, zouden we vandaag dan wel weer een keer het geluk aan onze zijde hebben?
Na deze storm overleefd te hebben, zetten we er zelf 2 leuke, vloeiende voetbalcombinaties, waar goede kansen uit voortkomen tegenover. Even later maken we een overtreding en krijgen terecht een vrije trap tegen. De jongen die hem neemt vuurt een kanonskogel af op Bas, maar ook deze poging van Winterswijk beland op de paal. De eerste 7/8 minuten waren voor Winterswijk, daarna ging het lekker gelijk op. We eindigen het 1e kwart zonder doelpunten, maar wel met een goed gevoel.

Met dit goede gevoel gaan we het 2e kwart stormachtig van start. Stan neemt een corner van rechts de bal wordt half weggewerkt, Stan pikt de bal weer op en slingert ‘m in de doelmond. Van schrik schiet de laatste man van Winterswijk de bal achter zijn doelman. Dit eigen doelpunt is een lucky, maar die tellen ook 1-0!

Een prachtige combinatie tussen de naar voren opgestoomde Onne en Spits Sven werd door Sven afgerond 2-0. Aan de andere kant schiet de dame van Winterswijk die linksbuiten stond net naast de goal van Bas. Het spel golft op en neer, aan de andere kant ziet Quint zijn inzet net over de deklat verdwijnen. Kort daarop etaleert Timo zijn traptechniek, van afstand schiet hij de 3-0 binnen.
Een klein onachtzaam momentje in onze verdediging leidde tot slordig balverlies en dit werd meteen afgestraft middels een prachtig afstandsschot 3-1. Met deze comfortabele voorspong gaan we rusten.

Dat de spelers van Winterswijk een achterstand als deze niet gewend zijn en tot frustratie leidt bij een enkele speler blijkt wel uit dit fragment;

Video 2

De voorsprong mag dan wel comfortabel zijn, de overwinning is nog lang niet binnen!!! Gezien de kansen verhouding had het ook maar zo 3-3 of 4-4 kunnen staan nu. Edgar en Frank proberen dit nog maar eens goed in de oren te knopen bij de jongens. Lekker door blijven gaan zoals we deden, duels winnen en de combinatie blijven zoeken.

Het 3e kwart schieten we uit de startblokken, we hebben veel dreiging naar voren. Sven maakt een goede loopactie en weet vervolgens de bal afgemeten voor te zetten op Quint en die kopt de 4-1 binnen. Een doelpunt uit het boekje, hier hebben we veel op getraind en het werd nu in de praktijk gebracht. Chapeau mannen!
Niet lang daarna schiet Winterswijk nogmaals op de lat, over geluk hebben we helemaal niets te klagen vandaag.
Dit 3e kwart was ijzersterk van onze zijde, we hebben veel driehoekjes en prachtig combinatiespel alla Tiki Taka Touzani laten zien. Het was gewoon smullen!

Na de minipauze beginnen we aan het laatste kwart. Corner nummer zoveel van ons vandaag wordt door Stan genomen, Sven steekt 2 armen in de lucht en Stan bezorgt de bal, uit de stuit volleerd Sven de bal net over.

Zie video 3

Even later maakt Sven er 5-1 van. Het slotakkoord was van Noah, hij bepaald de eindstand met een bekeken schot op 6-1!
Wat een prachtige overwinning van het collectief was dit vandaag zeg! We hebben gestreden voor elke cm, veel duels uitgevochten en waren daar ook vaak de winnaar. Op z’n tijd hadden we het geluk aan onze zijde, maar voetballend hebben we met grote regelmaat onze klasse geëtaleerd vandaag. Onne, Rik, Timo en Ruben hadden hun zaakjes prima voor elkaar achterin, deze mannen hebben super hard gewerkt en veel aanvallen onschadelijk weten te maken, al dan niet met behulp van Bas. Thijmen, Noah, Stan en Quint wisten goed de combinaties te zoeken met elkaar en lieten meermaals zien dat technische vaardigheden het voetbal een stuk makkelijker maken. Onze spits Sven stond ook vandaag weer vaak op de goede plaats om af te ronden. Kortom een prachtige prestatie waar we met z’n allen trots op mogen zijn! Als feestelijke afsluiting werden de jongens nog door Timo getrakteerd, omdat hij jarig was van de week.

Voor de prachtige foto’s van Jessy klik hier