Vierklapper tegen Juliana '31

Silvolde 1

Juliana '31

Jeroen Meijers (vrije trap)
Max Tamboer (intikker)
Roel Gebbinck (kopbal)
Sem Smit (afstandschot)

4e Divisie B

6 november 2022 14:00

R. Tiesinga

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Zo. Zijn we daar ook vanaf. Het moeizaam doelpunten maken van Silvolde 1 was onderhand een dingetje geworden en van Maastricht tot Groningen onderwerp van gesprek. Journaal, Boulevard en Buitenhof openden hun uitzendingen ermee. De spelers van de Silvoldse hoofdmacht sleepten de frustraties in hun kicksen mee. Maar afgelopen zondag in het thuisduel tegen Juliana '31 werd op gepaste wijze hieraan een einde gemaakt met een daverende vierklapper. Silvolde had de opstelling aangepast tegen de club uit Malden en centrumverdediger Gijs Hakvoort stond vanaf het beginsignaal in de spits opgesteld. Gijs moest uiteraard wennen, maar de thuisclub had weer een aanspeelpunt. Silvolde speelde met veel energie waarbij de youngsters Sem Smit en Jelmer Fokkink voorop gingen in de strijd. De teams waren aan elkaar gewaagd. Door een bekeken vrije trap kwam Silvolde op achterstand, maar was niet van slag. Max Tamboer en Roel Gebbinck brachten Silvolde op voorsprong en Sem Smit bepaalde met een fraai afstandsschot de ruststand op 3-1. In de tweede helft kreeg Gijs de beloning voor zijn harde werken en scoorde het vierde Silvoldse doelpunt. Eindstand 4-1. Vier doelpunten en vier verschillende doelpuntenmakers. De ban is gebroken.

De fraaie doelpunten zijn hier te bekijken. UIt de beelden blijkt dat het vermeende buitenspel bij de 1-1 geen buitenspel was.

Iris Epping maakte de volgende fotoreportage: https://www.flickr.com/photos/sportclubsilvolde/albums/72177720303480450

Opstelling:

Marco Olthuis, Jelmer Fokkink, Wouter Ebbers, Mike van Aken, Mike Severs, Max Tamboer, Jorn Eijkelkamp, Joris Bieleveldt, Roel Gebbinck, Sem Smit, Gijs Hakvoort

Pim Olthuis, Fito Covarrubias. en Kay Thuis vielen in.