Eerste nederlaag in Nijmegen

Nijmeegsebaan 143
6525DX
NIJMEGEN

Silvolde 1 begint in Nijmegen tegen sv Orion met een basisplaats als linksback voor de jonge Jelmer Fokkink. Mike Severs, die tegen RKZVC linksback was, speelt nu in de voorhoede als rechtsbuiten. Wouter Ebbers en Max Tamboer zijn geblesseerd en dat maakt de spoeling dun. Op de bank naast Brian Hogeweide en reserve keeper Bram Wolters zitten good old Alexander Tempels en nieuweling Fito Covarrubias, die pas deze week speelgerechtigd is. Fito is een verdediger, die afkomstig is uit Den Haag en op Ruimzicht in Doetinchem stage loopt. In de eerste helft heeft de thuisclub het iets betere spel. 'Wisselende kansen' heet dat dan. In de 25e minuut verdwijnt de bal wel achter keeper Marco Olthuis, maar het doelpunt wordt terecht niet gegeven vanwege buitenspel. In de volgende minuten is Silvolde gevaarlijk. Een vrije trap van Gijs Hakvoort vanaf net buiten de zestien wordt ternauwernood door de keeper van Orion over de lat getild. Kay Thuis schiet net naast. Vlak voor rust krijgt Roel Gebbinck de grootste kans in de eerste helft, maar alleen voor de doelman knalt hij over.

In de 53e minuut maakt Orion 1-0. De staf reageert met een dubbele wissel. Brian Hogeweide en Fito Covarrubias komen in het veld voor Sem Smit en Joris Bieleveldt. In de 65e minuut wordt een doelpunt van Silvolde wegens buitenspel afgekeurd tot verbijstering van de Silvoldenaren. In de eindfase krijgt Silvolde kans na kans. Helaas is de eindstand 1-0. Het eerste verlies in de vierde divisie B is een feit. Hoofdtrainer Rob Haveman is uiteraard niet blij met de nederlaag, maar wel tevreden over het vertoonde spel. “Het voetbal ziet er bij vlagen heel aardig uit. Dat biedt zeker houvast.” Haveman noemt een paar discutabele situaties zoals hands in het strafschopgebied van de tegenstander en een afgekeurd Silvolds doelpunt. Maar van een onterechte nederlaag wil hij niet spreken. “Dan hadden we de kansen maar moeten afmaken.”

Iris Epping maakte de fotoreportage:
20220904 Orion 1 - Silvolde 1 | Flickr

Orion heeft een lange samenvatting gemaakt:

Volgende week opnieuw een uitwedstrijd. Dan gaat de bus op zaterdag naar sv Venray.

Opstelling Silvolde:

Marco Olthuis, Gijs Hakvoort, Pim Olthuis, Mike van Aken, Jelmer Fokkink, Joris Bieleveldt (Fito Covarrubias), Kay Thuis (Alex Tempels), Jorn Eykelkamp, Mike Severs, Roel Gebbinck, Sem Smit (Brian Hogeweide).