Eerste zege voor eerste elftal

Silvolde 1

Moerse Boys

4e Divisie B

2 oktober 2022 14:00

R. Wiedijk

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Het was zoeken voor omroeper Guus Haank. Hij had een nieuwe tune bedacht voor een Silvolds doelpunt, maar er was dit seizoen op De Munsterman nog niet gescoord door Silvolde 1. De thuisclub was al lang weer met de volgende aanval bezig, maar daar kregen we dan toch de doelpuntmuziek te horen. Het was Roel Gebbinck, die Silvolde naar 1-0 had gekopt. Dat was al na de pauze en de weinige Silvolde-supporters dachten: “Het zal toch niet? Wordt het de eerste overwinning?” In de eerste helft leek het er nog niet op. Roel raakte nog een keer de lat, maar dat was ook het enige wapenfeit. De 0-0 ruststand gaf exact het niveau weer.

Na de rust werd het van Silvolde-zijde veel beter. Beter ook dan Moerse Boys, dat zonder beleving voetbalde. Het enige fanatisme kwam van de doelman, die vond dat de bejaarde Silvolde-supporter Herman de bal niet snel genoeg teruggaf en als een volslagen malloot agressief reageerde. De 2-0 kon niet uitblijven en Jorn Eijkelkamp scoorde na weer een goede voorzet van de snelle Sem Smit. Het werd ook nog 2-1, maar dat moment heb ik gemist, omdat ik net in de kantine zo'n overheerlijke bal gehakt zat te eten. Er was nog één schrikmoment toen keeper Marco Olthuis geblesseerd raakte. Bram Wolters kwam al van de bank, maar Marco knapte weer op.

De eerste seizoenzege is een feit. Volgende week naar Echt voor het duel tegen EVV, dat onderaan staat en op deze zondag zelfs van RKZVC verloor. Echt waar!

De volledige wedstrijd is hier nog eens terug te zien.