Geslaagde eerste competitie voor de JO11-2

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

De JO11-2 startte het seizoen met een uitwedstrijd bij ‘t Peeske. In deze wedstrijd werd er bij vlagen erg leuk samengespeeld en er werden drie mooie goals gescoord. De tegenstander was helaas wel erg groot en sterk voor onze jongens waarvan sommige hun eerste wedstrijd in de JO11 speelden. Hierdoor kwamen we net iets tekort om de uiteindelijke winnaar van de competitie te verslaan. De jongens in het oranje waren met 7-3 te sterk.

De tweede wedstrijd speelden we thuis tegen de JO11-3 van Ulft en omstreken. Zo noemen we de vijf clubs waar de jeugd daar uit bestaat voor het gemak maar even. Het was een kletsnatte wedstrijd met de hele wedstrijd keiharde regen. Onze jongens speelden een erg goede eerste helft tegen een behoorlijk sterk team. De ruststand was een verdiende 2-0. In de tweede helft werd Ulft sterker en kwamen we nauwelijks van onze eigen helft af. Toch wisten we uit een counter nog een goal te scoren en dat bleek net genoeg. In een felle wedstrijd met de nodige duwtjes en tackles bleven we overeind en wonnen we met 3-2!

Na de uiteindelijke nummer 1 en nummer 3 van de competitie gehad te hebben gingen we de derde wedstrijd op bezoek bij Montferland, de uiteindelijke nummer 2. Het was een wisselvallige wedstrijd die echt alle kanten op kon. Aan beide kanten werden veel foutjes gemaakt ondanks de goede intenties en er werd niet altijd even goed verdedigd. Na een eerste helft waarin wij licht de bovenliggende partij waren stond het met rust 4-4. In de tweede helft liet Montferland zien goed te kunnen voetballen en kregen ze veel kansen. Ook in de tweede helft hadden er nog 8 goals kunnen vallen, maar het bleef bij 3. Helaas voor ons scoorde Montferland er wel terecht eentje meer: 6-5.

Wedstrijd 4 tegen FC Bergh was een thuiswedstrijd. Daar waren wij als leiders behoorlijk blij mee, want Bergh uit betekent altijd ontzettend vroeg opstaan. Gelukkig bleef ons dit deze keer bespaard. Na 3 sterke tegenstanders te hebben gehad waren we dit keer een maatje te groot voor onze tegenstanders. Een mooi moment om te oefenen met samenspelen en het uitspelen van aanvallen. Af en toe lukte dit heel goed en dit leverde mooie treffers op. We waren soms wel wat enthousiast met aanvallen, waardoor we toch nog wat tegengoals kregen. Gelukkig scoorden we er meer dan genoeg en wonnen we met 12-3!

Na deze overtuigende overwinning op de hekkensluiter was het weer tijd voor een wedstrijd tegen Ulft en omstreken. Dit keer tegen de JO11-2, de nummer 5, op een prachtig JO11-kunstgrasveld. In de aanloop naar die vierde wedstrijd hebben we meerdere dingen geoefend, maar het belangrijkste was toch wel samenspelen en voetballen als team. In de eerste helft leken we dit totaal vergeten. We speelden allemaal alleen en er werd nauwelijks overgespeeld. Dit leidde tot een verschrikkelijke eerste helft waar we met erg veel geluk met slechts 1-1 de rust in gingen. In de tweede helft was het een wereld van verschil. Er werd samengespeeld, er was inzet en er waren veel mooie aanvallen. Ulft kwam nauwelijks meer van de eigen helft af en we creëerden goede kansen en scoorden mooie goals! Dit leidde tot een eindstand van 1-4.

De zesde en laatste wedstrijd van deze eerste competitie was thuis tegen VVG dat zevende is geeindigd. Dankzij wat heersende ziektes moesten we wat jongens missen, maar gelukkig kon Milan van de JO13-3 ons helpen. In de eerste helft kwamen we wat moeizaam op gang en kwamen we ook op achterstand, maar als snel begon het te lopen. Er werd samengespeeld, iedereen zat fel op zijn mannetje en er werden goede goals gescoord. De ruststand van 7-1 was dan ook verdiend. In de tweede helft werd de kans geboden aan een aantal jongens om eens op een andere positie te spelen. Toen bleek hoe belangrijk bepaalde spelers op bepaalde posities zijn, want meteen was er miscommunicatie en was de organisatie weg. Dit leidde soms tot wat lachwekkende situaties en een aantal tegengoals. De eindstand was mede daarom 9-4. Speciale dank aan Coen, die bijsprong als leider en het team erg positief stimuleerde!

Timur, Gijs, Job T, Melih, Loek, Ruben, Job S, Ilya, Ayham, Malik en Bob. We zijn trots op jullie prestaties de afgelopen tijd, een mooie 4e plek met 4 overwinningen en 2 nederlagen! Jullie hebben laten zien een echt team te zijn en leuk te kunnen voetballen samen. Nu die basis gelegd is kunnen we de komende tijd nog meer dingen gaan oefenen om nog beter en leuker voetbal te spelen. En natuurlijk het allerbelangrijkste, lol hebben samen! Op naar een tweede competitie met weer veel leuke wedstrijden! Ouders ook bedankt voor jullie hulp en support!

Dennis, Esther en Stan