De JO11-1 weet de spanning goed op te voeren bij kampioenswedstrijd.

1e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 02

8 oktober 2022 9:45

J. Hoegen

Sportpark De Pol (Gaanderen)
Pelgrimstraat 59 C
7011BJ
GAANDEREN

Vandaag stond de kampioenswedstrijd uit tegen VVG’25 Gaanderen op het programma.
Kampioen worden bij je debuut in de 1e klasse, dat klinkt toch een beetje als een sprookje vind u niet?
Om er 100% zeker van te zijn (dus niet afhankelijk zijn van de uitslagen van de concurrentie) moesten we minimaal een punt halen vandaag. Gezien de glansrijke overwinningen van onszelf en de onderlinge resultaten van onze concurrenten tot dusverre, leek dit theoretisch slechts een formaliteit te zijn. Optimistisch als dat we zijn, waren er achter de schermen al de nodige voorbereidingen getroffen, waaronder het inhuren van een huifkar van het Onland. Stipt om 11:00u kwam deze aangereden om onze kampioenen op de ‘plattekar’ door het Gaanderense coulisselandschap naar het Onland te toeren, althans dat was het plan. De realiteit was echter, dat we nog aan het strijden waren en tegen een achterstand aankeken. Ineens was het aloude spreekwoord ‘verkoop de huid niet, voor de beer geschoten is’ weer van toepassing.

Onze wedstrijd in het kort; we beginnen met lood in de benen aan de wedstrijd, de koppies zijn te gespannen. Na een paar seconden was de eerste beste doelpoging meteen raak 1-0. Van onze kant was het heel tam, toch weet Noah einde 1e kwart ons op gelijke hoogte te brengen met een prachtig schot in linker bovenhoek. Het 2e kwart kwamen we op een 2-1 achterstand, zelf hadden we geen kans gecreëerd. Op slag van rust behoed Bas ons met een mooie redding nog van een grotere achterstand. Zodoende gaan we met een niet onoverbrugbare achterstand de rust in. De spelers zelf weten in de rust precies te vertellen waar het allemaal misgaat, dat is in ieder geval positief dat het wel ingezien wordt. Soms speel je van die wedstrijden waar het simpelweg maar niet wil lukken, vandaag lijkt het zo’n wedstrijd te worden voor ons. Het enige wat je dan nog rest is de mouwen opstropen, arbeid leveren, hard werken en lopen voor elke bal.

Meteen na de rust beginnen we weer veel te slap en binnen no-time vliegt ons al de 3-1 om de oren. Kort daarop viel zelfs de 4-1, één ding is nu wel zeker: vandaag zijn we geen schim van onszelf en zit er zeker geen overwinning voor ons in. Dan maar zien dat we de aansluittreffer kunnen maken, om alsnog het benodigde punt nog uit het vuur te slepen. Deze ijdele hoop ging ook al snel verloren, bij een cornerbal staat iedereen te slapen, de eerste paal wordt niet gedekt en de cornerbal draait er zo in één keer in. Het was typerend voor ons getoonde spel vandaag. De schouders gingen steeds meer hangen en de koppies keken meer en meer naar de grond. Niemand geloofde er nog in, we waren mentaal verslagen door een goed georganiseerd VVG. De mannen uit Gaanderen weten zelfs nog de 6-1 te maken, niet veel later red Lode nog ons vege lijf en maakt de score wat dragelijker met zijn doelpunt die de eindstand van 6-2 opleverde. Vandaag hebben we terecht verloren van een beter voetballend VVG. Dit was verreweg onze slechtste wedstrijd ooit, ook dit hoort bij het voetbal leerproces. Het is niet altijd hosanna, maar de jongens hadden wat ons betreft wel een andere wedstrijd mogen uitkiezen, om onder niveau te spelen dan de kampioenswedstrijd😉
Genoeg gemopper over het vertoonde spel, we schakelen over naar het positieve……….

Nu hebben we voor onszelf een hele bizarre situatie gecreëerd. De huifkar stond al klaar voor ons, maar we wisten nog niet waar we aan toe waren. Onze mede titelkandidaat DVV JO11-1 moest nog spelen tegen VIOD na afloop van onze wedstrijd. Door ons goede doelsaldo zou DVV met 13 doelpunten verschil moeten winnen van VIOD, om ons alsnog van de troon te kunnen stoten. Niets lijkt meer onmogelijk op zo’n dag als vandaag, maar onwaarschijnlijk lijkt het ons wel. Dus hebben we de spelers lekker de teleurstelling van de uitslag van vandaag onder de douche laten afspoelen. DJ Ben zette langzamerhand de feestmuziek aan en toen sloeg de stemming om, nu het langzaam indaalde dat we met zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ons tot kampioen hebben gekroond. Met de muziekbox onder de arm nemen we zitting in de huifkar en de mannen genieten volop van hun zegetocht door Gaanderen. Eenmaal bij het Onland aangekomen konden de spelers even uitrazen in de speeltuin en ondertussen werden de frietjes en frikandellen knapperig bruingebakken. Nog tijdens het nuttigen van ons kampioensmaal werd duidelijk dat DVV met 4-2 gewonnen had van VIOD, dus waren we officieel kampioen! Het bleef nog lang onrustig in Gaanderen en omstreken……..

Bas, Rik, Dylan, Timo, Ward, Noah, Dex, Thijmen, Quint, Lode en ook ons trainingsmaatje Ruben: namens jullie trainers Ben, Edgar, Robert & Frank van harte gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap bij jullie debuut in de eerste klasse. Heel erg knap, jullie hebben er hard voor gewerkt week in, week uit. Maandag gaan we weer lekker trainen en woensdag spelen we een oefenwedstrijd tegen hoofdklasser ZZC uit Zelhem. Een mooie testcase voor ons om eens te proeven aan een niveau hoger. De JO11-1 wenst u een mooi weekend en zodra fase 2 is begonnen, zult u weer van ons horen.