De JO11-1 geeft acte de préséance in de Liemers.

Sportclub Groessen JO11-1

ST Terborg/Silvolde/Westendorp JO11-1JM

1e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 02

10 september 2022 9:30

S. Seynaeve

Sportpark Heggeakkers
Zwarteweg 4
6923CK
GROESSEN

Vandaag stond de allereerste uitwedstrijd van dit seizoen op het programma, te weten in en tegen Groessen JO11-1.

Na de gala voorstelling van vorige week zaterdag (20-1 winst) hadden we maandag getraind en woensdag speelden we een oefenwedstrijd uit tegen competitiegenoot Varsseveld JO11-1 (1-4 winst).

Met gezonde spanning reizen we om 08:20u af richting de Liemers, de aftrap stond gepland om 09:30u in een regenachtig Groessen.
We speelden op kunstgras, dus de bal rolt heel snel op een nat kunstgrasveld.
Daar waar we vorige week zaterdag en afgelopen woensdag wat slap begonnen aan de wedstrijd, stonden we er vandaag wel meteen bij aanvang.
We vinden elkaar goed met driehoekjes en met goed combinatiespel weten we telkens de vrije man te vinden en kansen te creëren.
Aan de andere kant geven we weinig weg, al komen we een paar keer goed weg. Mede door een prachtige redding van Bas die een schot prachtig nog uit de linker kruising weet te tikken!
Gelukkig zijn wij het team die de score weet te openen, Noah vind vrijstaande mee opgekomen Timo te bereiken die simpel binnentikt 0-1.
Het volgende afstandsschot van Groessen was zelfs voor Bas onhoudbaar 1-1. Daarna probeerde Dex het ook een keer van afstand, echter trof de poging geen doel.
Einde van het 1e kwart.

De beginfase van het 2e kwart was voor Groessen, met een schot voorlangs en een cornerbal op de deklat, kwamen we uitermate goed weg.
De eerste echte keer dat we ons bij het vijandelijk doelgebied melden is het ook meteen raak. Thijmen steekt de bal tussendoor op Lode die beheerst afrond 1-2.
Een goede intrap van Noah, die Thijmen diep stuurt, de bal aanneemt en de tegenstander opzoekt en helemaal gek maakt. Deze actie werd vervolgd door een goede voorzet, welke door Lode van richting veranderd werd en gemakkelijk door Quint binnengetikt kon worden 1-3. Zie video 1 Met deze stand gaan we de rust in.
Het 2e kwart kenmerkte zich door te veel onrust aan de bal, te weinig beweging (zonder bal) waardoor we te weinig de vrije man wisten te vinden en (te) veel balverlies leden.

In de rust stipte trainer Ben nog maar eens aan;
De 5 seconden regel (snel inspelen) en driehoekjes maken. Voor de rest gewoon lekker doorgaan.

Het begin van de 2e helft was een herhaling van zetten van het begin van het 2e kwart. Weer balverlies en meteen was Groessen weer gevaarlijk, ditmaal kwamen we met een bal op de lat wederom goed weg. Hierna waren we weer bij de les, een strakke voorzet van Noah beland bij Quint en zijn schot werd gepareerd door de keeper. Daarna schoot Lode voorlangs en Ward zijn goede afstandsschot ging net naast. Tussendoor hield Bas met een strakke redding de marge op 2. Zelf weten we een paar keer op goal te schieten, echter zonder overtuiging. Uit een scherp indraaiende corner van Quint weet Dex de bal goed in te koppen 1-4. Zie video 2 en video 3
Einde 3e kwart. Ook deze fase waren we onrustig aan de bal, maar we leiden wel comfortabel.

In de laatste pauze voor aanvang van het 4e kwart zet Ben nog even de puntjes op i. Hierdoor begonnen we nu wel weer scherp.
Meteen zoeken de mannen de combinatie, Quint, Ward en Thijmen weten elkaar goed te vinden middel een driehoekje maar de poging van Thijmen stierf in schoonheid.
Dan is het Dex die de combinatie met Quint zoekt, die zet voor met links. De bal kwam goed aan en daar waar iedereen meteen een schot op de goal verwachte, toverde Timo nog een truc uit de goocheldoos. Hij kapt zijn tegenstander uit en liet de 1-5 aantekenen middels een droge schuiver.
Het zat Groessen vandaag niet mee, een goed schot ging binnenkant paal er weer uit. Niet voor het eerst vandaag, kwamen we daarmee heel goed weg.
Aan de andere kant van het veld kwam even later Quint goed dribbelend door aan de linkerkant en passt de bal op Ward. Ward schoot uit de draai heel knap tegendraads de 1-6 binnen. Zie video 4 en video 5 Hierna kwam Groessen er niet meer aan te pas.
Een inzet van Thijmen werd van richting veranderd en enigszins fortuinlijk viel de 1-7 binnen (zie foto).
Goede strakke inspeelbal van Quint bereikt Thijmen en die zet de eindstand van 1-8 op het Groessense scorebord. Het slotakkoord kwam van Timo en Lode, een mooie steekbal van Timo kwam bij Lode maar zijn inzet belande net naast via keeper.

Zoals u hebt kunnen lezen hebben we aardig gespeeld, maar kunnen we nog veel beter! We blijven positief kritisch, omdat er nog veel rek in deze spelersgroep zit. We willen de jongens blijven uitdagen om beter te worden, echter zijn we natuurlijk apetrots dat we ook onze 2e wedstrijd relatief eenvoudig weten te winnen in de 1e klasse. We kunnen niet anders concluderen dat we met 6 punten uit 2 wedstrijden en een doelsaldo van +26 lekker begonnen zijn. De opa van Quint was vandaag ook supporter en had na afloop van de wedstrijd nog een lekkere zak snoep als verassing voor de jongens in de kleedkamer achtergelaten. Hartelijk dank opa, de zakken waren al leeg voor aankomst in Terborg/Silvolde 😉
Maandag en woensdag gaan we weer lekker trainen en ons voorbereiden op de wedstrijd van volgende week zaterdag tegen een ander team uit de Liemers te weten DVV JO11-1.
Dus mocht u leuk aanvallend voetbal en doelpunten willen zien, kom dan volgende week zaterdag naar de Sportpark de Munsterman. We trappen om 10:15u af, hopelijk zien we u daar!

Zie hier al het beeldmateriaal mede mogelijk gemaakt door Desiree Lubbers