Over de streep getrokken

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

We mochten weer een keertje voetballen in het zonnetje, wat een genot. De tegenstander van de dag: Adrie! De uitwedstrijd eerder dit seizoen hadden we verloren, dus het kon wel eens een pittige pot worden.

De coaches hadden aan de opstelling gesleuteld, we voetbalden in een iets minder traditionele opstelling dan normaal. Het spel ging mooi op en neer. De eerste grote kans was voor AD. De bal bleef hangen in de 16, maar Harm had een geweldige redding in huis, nog 0-0. Na een minuut of 25 kwamen we op voorsprong: na druk zetten van het team kwam de bal bij Jari, die deze beheerst met links in het hoekje schoof. Vlak daarna deed Luke een poging naar de goal van het seizoen. Van 35 meter stiftte hij de bal over de keeper heen, alleen stond de paal in de weg… het had zo mooi kunnen zijn… Vlak voor rust ging het fout. Na geklungel achterin stond AD ineens vrij voor de goal: 1-1.

De tweede helft bleef het een mooie pot. Kansen over en weer, maar scoren deden we niet. Maar toen… Bjorn kreeg de bal aan de rechterkant van de 16, probeerde te schieten, het werd meer een soort voorzet, en als een duveltje uit een doosje was daar Casper, die de bal er in worstelde. We hadden nog genoeg kansen om de overwinning veilig te stellen, alleen doelpunten maken is niet echt ons ding. Gelukkig trokken we de wedstrijd over de streep: winst!