Klare winst ondanks dat ze ‘’het niet meer weten’’

DZC '68 JO13-2

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

5 november 2022 9:00

C. Nouwens

Sportpark Zuid (ingang 2)
Sportweg 6
7006GJ
DOETINCHEM

Om 09.00 uur een uitwedstrijd spelen bij DZC’68 is niet de hobby van ons als stafleden, maar het leek vandaag ook niet de hobby van de spelers van Terborg/Silvolde JO13-1. Of het lag aan het vroege tijdstip of aan de locatie, geen idee.

Fanatiek begonnen we aan een prima, net iets te lange warming-up. Scheidsrechter Corry had de ‘’pasjes’’ gecontroleerd. Aanvoerder Julian moest nog even naar voren komen om te helpen bij de lastige namen, dit had geen enkel effect. Corry struikelde als een geleerd stotteraar over de namen Lovis en Tahsin en durfde zelfs de naam Eyup niet aan. Verder klopte er alles, 14 namen stonden er vandaag op het wedstrijdformulier, alleen Siem was een weekendje weg, waardoor we ook leider Roel helaas moesten missen. We durven vandaag wel te zeggen dat als Roel er niet is, je hem pas echt mist!

Na de controle van Corry duurde alles veel te lang. De tegenstander kwam ruim vijf minuten te laat. De vlaggen moesten nog in het veld gezet worden en de lijnen waren eigenlijk totaal niet te zien. Gelukkig mochten we na wat vertraging aftrappen. Aanvoerder Julian verloor de toss, dit betekende dat we vol tegen de zon in zouden kijken in de eerste helft.

Vanaf de aftrap was het DZC dat het meest durfde te voetballen; wij kwamen totaal niet in ons eigen spel. Het was rommelig en vooral de rechterkant was erg slordig. De backs lieten zich meermaals binnendoor passeren en het leek alsof Terborg/Silvolde het voetballen was verleerd. Hoe groot kan het contrast met een week eerder zijn? Toen wonnen we met ontzettend goed voetbal van Ruurlo. Het was vooral Tahsin die voorin wel erg scherp was en de wedstrijd eigenlijk in zijn eentje kon beslissen, na een geweldige pass van Joes maakte hij de 0-1. Hij zou nog vier keer scoren, klasse! Opbouwend kwamen we er verder niet uit; de zon speelde in de eerste helft een grote rol. Hierdoor werden de meeste ballen ingeleverd. Het middenveld en de aanval van DZC wist hier meermaals niet van te profiteren. De trainer van DZC riep meermaals in de wedstrijd: ‘’ze weten het niet meer’’, ondertussen stonden wij wel met 0-3 bij rust voor.

Na rust wisten we gelukkig weer iets meer hoe we moesten voetballen, helaas… de trainer van DZC riep nu niet: ‘’ze weten het weer’’!! Een zeer matige en slordige wedstrijd, veel balverlies en de standaard afspraken leken vandaag even vergeten. Ook een twijfelende scheidsrechter die een doelpunt goedkeurt, om hem vervolgens af te keuren en een penalty gaf om hem vervolgens niet te geven hielp niet echt mee.

Je kan ook niet altijd goed spelen, gelukkig stond Tahsin op en maakte hij het verschil vandaag.

Volgende week mogen we weer heerlijk thuis spelen, op sportpark De Munsterman in Silvolde. Oost west, thuis best. We trappen dan om 11.15 uur af tegen PAX. Tot dan.