Terborg/Silvolde JO13-1 pakt opnieuw 3 punten

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Na de overtuigende promotie naar de 1e klasse, begint de JO13-1 met drie overwinningen op rij. Waar we in de eerste wedstrijd tegen Ruurlo geweldig voetbal lieten zien, is dat de laatste weken iets minder.

Op een prachtige zaterdag, veel zon en een nat veldje mochten we vandaag opnieuw aantreden tegen PAX. Een aantal weken geleden oefenden we al tegen het team dat zo halverwege het seizoen nog op zoek is naar een trainer. Toen wonnen we de wedstrijd, dat zou dus vandaag ook moeten lukken.

Met een complete selectie, 15 spelers en dus vier wissels (best veel) begonnen we aan de aftrap. De eerste vijf minuten waren we scherp en wisten al snel te scoren via Jonie. In het vervolg van de wedstrijd was het slordig. Een aantal spelers leken vermoeid… Te lang gejuicht bij de geweldige goal van Yadir op de Vijverberg?

Van de vorige wedstrijd wisten we nog dat de nummer 10, de speler op rechtsbuiten de gevaarlijkste speler was aan de kant van PAX. Hier konden we dus maar één speler echt tegenover zetten, onze beste “man tegen man” speler Stijn. Vanaf de eerste minuut was Stijn scherp en haalde hij het gevaar uit het spel van de nummer 10. De tegenstander raakte snel zichtbaar gefrustreerd en probeerde tevergeefs met alle macht de duels van onze Stijn te winnen. Stijn bleef telkens goed rustig en liet zien een topverdediger te zijn. Nog voor rustig liep de score op tot 3-0. Met mooie goals van Tahsin en Lovis (schot met prachtige krul in de verre hoek) konden we met een redelijk gevoel de rust in.

De score was gunstig maar het spel “niet echt om aan te gluren” veel balverlies, weinig rust en te veel spelers voor de bal, dit moest in de tweede helft echt anders.

Wel viel op dat gelegenheids rechtsbuiten Kay liet zien de drive te hebben om in de aanval te spelen. Meermaals zette hij zijn tegenstander slim weg met een goed blok. Dit resulteerde in de tweede helft voor een mooie uitbraak. Een snelle actie over rechts van Kay, met aan het eind een goede lage voorzet. Linksbuiten Guus had een goede loopactie in huis, kwam voor zijn man en schoot de bal beheerst binnen. Hiermee kwam de eindstand, 4-0 op het scorebord.

Drie wedstrijden, 9 punten, 20 goals voor en 0 tegen. Met een goed spelende Gijs, die de bal telkens achterin in durft te spelen, een sterke Kay en een uitblinkende Stijn konden we vandaag de drie punten veilig stellen. De focus moet worden gelegd op de rust aan de bal en de veldbezetting na balbezit over de middellijn. Goede en leuke dingen om samen over na te denken en mee aan de slag te gaan!

Volgende week spelen wij uit tegen AZC. Aftrap om 10.00 uur! Tot dan.