De JO13-1 overklast VVG’25 JO13-1

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

26 november 2022 10:30

E. Stevens

Sportpark De Pol (Gaanderen)
Pelgrimstraat 59 C
7011BJ
GAANDEREN

Na een geweldige bekerwedstrijd tegen ZZC’20 een tegenstander die in de Hoofdklasse speelt, is het nooit makkelijk om een paar dagen later hetzelfde te kunnen brengen.

Drie dagen na de bekerwedstrijd staat de derby tegen VVG’25 JO13-1 op het programma. Een tegenstander die ongeslagen is in de 1e klasse net als ons. Op papier een hele opgave om de punten mee naar Terborg/Silvolde te nemen.

Met een vrijwel complete selectie stapten we na de teamfoto op de fiets richting Gaanderen. Alleen Kays was vandaag afwezig, verder konden we gelukkig beschikken over een fitte selectie. Na wat gesteun en gekreun omdat het erg lastig is om op die fiets (en dan ook nog met een voetbaltas!) naar Gaanderen te fietsen kregen we de boel wel aan de gang.

Als je het al zwaar hebt dat je 4,2 kilometer moet fietsen dan is het al helemaal erg dat trainer Chareld voorop fietst. Als een doldwaze begon hij op de Munstermanstraat te trappen en hij stopte pas bij de fietsenstalling aan de Pelgrimstraat.

Na de warming up begonnen we de wedstrijd scherp. In de kleedkamer was vooral gehamerd op scherpte. Dezelfde scherpte als tegen ZZC was vanaf minuut 1 te zien. Met veel energie en snelle balveroveringen op de helft werden al gauw doelpunten gemaakt. De 0-1 kwam van Joes en de 0-2 van Tahsin. Het viel op dat middenvelder Joes veel ruimte kreeg om te voetballen en dit deed hij met succes. Nog voor rust kon Mick de 0-3 binnenkoppen.

In de tweede helft ging het spel iets meer op en neer maar was het duidelijk dat wij nog steeds de betere ploeg waren. Niet scherp verdedigen zorgde nog voor een tegendoelpunt maar door goed spel van Kay, Siem & Julian konden wij vandaag nog een aantal doelpunten maken. Wederom Joes (2x) en Tahsin scoorde in de tweede helft. Terborg/Silvolde liet tot de laatste minuut zien dat het durfde te voetballen. Met goede inspeelballen van keeper Gijs, ook onder druk durven terug spelen en niet bang te zijn om in te dribbelen was lef en durf te zien vandaag.

Een mooie 1-6 overwinning op VVG, mooier kan het haast niet. Volgende week spelen we de wedstrijd tegen Concordia Wehl. We spelen op de Munsterman om 10.15 uur en spelen vervolgens in de kantine het Sinterklaas dobbelspel. Jullie support is hard nodig volgende week! Tot dan