De JO11-1 debuteert sterk in de hoofdklasse

7021HV
ZELHEM
tel. 0314-621974

Na kampioen geworden te zijn bij ons debuut in de 1e klasse in de 1e fase, stond ons nu een nieuw debuut te wachten. Vandaag mochten we ons namelijk opmaken voor onze allereerste wedstrijd in de hoofdklasse! Na een aantal weken van intensieve voorbereiding hadden we de boys zo goed mogelijk klaargestoomd. Vandaag was de Zelhemse fusieclub ZZC’20 onze gastheer. Een aantal weken geleden hadden wij als eersteklasser hier al een oefenwedstrijd tegen gespeeld. Toen speelden onze tegenstander ook al hoofdklasse, we verloren weliswaar met 6-3, maar voetbalden goed mee destijds.
Op een fris maar zonnig Sportpark Pluimerskamp blaast de scheids klokslag 09:45u voor het eerst op z’n fluitje, we zijn begonnen aan ons avontuur.
De eerste paar minuten is het wat aftasten van beide kanten, zo uit het niets is het ZZC dat de 1e kans liet noteren van vandaag. Als een duveltje uit een doosje doemt er een speler van ZZC op voor de goal van Bas, maar die wist knap redding te brengen en kreeg daarna goede hulp van Rik op de lijn, die de bal goed wist weg te werken.
Kort daarop laat Noah zich voor het eerst serieus zien vandaag en ziet zijn goede schot net over de goal vliegen. Aan de andere kant is het ZZC dat haar 2 schoten net naast ziet gaan.
Van onze kant is het allemaal een beetje onrustig aan de bal in deze fase, maar we bieden goed tegenstand. Einde 1e kwart, het gaat mooi gelijk op.

Ook aanvang 2e kwart is de 1e kans voor ZZC en weet Bas weer goed redding te brengen.

Aan de andere kant is het Lode die zijn inzet via de keeper naast ziet gaan. Niet voor het eerst vandaag, fluit de uiterst incompetente scheids tegen ons en geeft ons niet de verdiende corner.

Een goede solo van een uiterst snelle speler van ZZC wordt vakkundig door Bas ten einde gebracht. Vervolgens is het ZZC die hun schotpoging net voorlangs zien gaan.
ZZC dringt meer en meer aan, toch zijn het de geel/zwart/witten die de 1e goal weten te scoren. Noah zet van de rechterkant voor en de bal wordt perfect door Lode ingekopt 0-1 zie video 1

Lang konden we niet genieten van de voorsprong, als snel werd het 1-1 door een goed Zelhems schot in de rechterhoek. We blijven stoïcijns doorgaan wat ons vervolgens 3 achtereenvolgende corners oplevert. Corner nummer 3 was verweg het gevaarlijkst. Quint speelt de corner kort in op de goed inkomende Dylan, met een subtiele beweging schakelt die de tegenstander uit en heeft de bal goed liggen om te vuren. Helaas gaat zijn schot net over de goal zie video 2

Het laatste wapenfeit deze 1e helft kwam van ZZC. Een harde pegel werd koelbloedig door Rik uit de doelmond gekopt. Met een goede tussenstand van 1-1 gaan de rust in.

Wederom is ook aanvang van het 3e kwart de 1e kans voor ZZC en hoe kan het ook anders, de redding was weer van Bas!

Doordat er goed druk gezet werd, voelde een speler van ZZC zich genoodzaakt om terug te spelen. Deze bal was zowel ongelukkig als gelukkig voor hun. Even leek het erop dat deze terugspeelbal in de Zelhemse goal zou belanden, maar op miraculeuze wijze bracht een speler van ZZC net voor de lijn redding.

Ook Dex besloot maar eens een keer van afstand te schieten, hij ziet zijn inzet net voorlangs gaan.

Ook de tegenstander kan goed schieten, ditmaal vloog een prachtig afstandsschot van eigen helft net over.

Bas keept ook vandaag een uiterst sterke partij, tot 2x toe is hij de baas in een 1 tegen 1 situatie. Einde 3e kwart, in deze fase was ZZC de bovenliggende partij qua kansenverhouding.

Gelukkig wisten we aanvang 4e kwart wel zelf de 1e kans te creëren. Kort daarna zat de goed keepende Bas het geluk mee, via zijn lichaam belande een inzet van ZZC op de lat. Zo blijft de wedstrijd mooi in evenwicht en is het (rete)spannend in deze laatste fase van de wedstrijd. Het is billenknijpen nu, het lijkt erop dat de ploeg die nu weet te scoren de 3 punten zou opeisen.

Zoals al eerder aangestipt, speelt de partijdige en slecht leidende scheids een negatieve en onsportieve hoofdrol. Hij fluit voor een overtreding, ZZC voetbalt door en de bal belandt in de goal 2-1. Ook de Zelhemse leiding doet hier niets op uit en zo kijken wij tegen een onverdiende achterstand aan. Nu maar hopen dat we nog tijd krijgen om een goal te maken. Onze jongens zijn zeer zo getergd door het onsportieve Zelhemse spel van de spelers en scheids, dat het nu helemaal niet meer op voetbal lijkt. Het is echt een wed-STRIJD geworden voor echte mannen. Met de mouwen opgestroopt en het mes tussen de tanden zetten we nog maar eens aan. Het is Ward die zijn inzet half gekeerd ziet worden door de keepster, de rebound valt voor de voeten van de inglijdende Thijmen die de dik verdiende 2-2 op het scorebord zet zie video 3. We blijven doorgaan en het Zelhemse verzet is gebroken. De tijd is naast de scheids een extra tegenstander geworden. Noah stoomt op en wordt aangetikt, krijgt uiteraard geen vrije trap mee van deze scheids, maar door zijn tomeloze inzet weet die toch de bal te veroveren en speelt de bal af op de vrijstaande Ward. Helaas is Ward te onrustig en is onze kans op de 2-3 verkeken zie video 4. Uiteindelijk is de 2-2 een terechte uitslag, een zwaar bevochten punt is ons deel.

Bas, Rik, Dylan, Timo, Ward, Noah, Dex, Thijmen, Quint, Lode wat een geweldige collectieve prestatie van jullie om vandaag een dik verdiend punt uit Zelhem mee te nemen bij het debuut in de hoofdklasse!!! Trainer Ben en zijn assistenten zijn heel tevreden met de inzet en het spel van vandaag. Hier kunnen we op voortborduren, te beginnen met de thuiswedstrijd tegen VIOD JO11-1.
Aanvang wedstrijd 09:45u in Silvolde, dus wees welkom! Doelpunten, passie, strijd, spelvreugde en goed voetbal zijn U gegarandeerd! #D’ran
De JO11-1 wenst u plezierig weekend!