De JO13-1 is door in de beker na winst op hoofdklasser ZZC!

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

ZZC'20 JO13-1

Zwaluwen Jeugd Beker O13 2e ronde Groep 2 1

23 november 2022 18:45

W. van Klooster

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

We begonnen dit seizoen in de 2e klasse, best een logische keuze naar de resultaten van vorig seizoen, echter bleek dit veel te gemakkelijk. Na de bekerwedstrijden mochten we het gelukkig een niveau hoger laten zien. De wedstrijden in de 1e klasse begonnen ook te makkelijk. Met overwinningen op Ruurlo, Pax en DZC speelden we de laatste weken minder. Te weinig uitdaging kon weleens de reden zijn, gelukkig mochten we het vandaag opnemen tegen een hoofdklasser. ZZC staat er goed voor in de hoofdklasse, een mooie uitdaging dus.

Heerlijk toch, een bekerwedstrijd spelen op een ‘’nieuwe’’ grasmat in Terborg, een beetje regen, niet te koud en een goede tegenstander. Wat wil je nog meer? WINNEN! Helaas moesten we het vandaag wel doen zonder Kays en Fenn.

De wedstrijd begon direct met veel balbezit over en weer. Wij creëerden kansen en stonden ontzettend goed te verdedigen. Alleen de snelle linksbuiten van ZZC  kwam er af en toe door, dit resulteerde totaal niet in gevaar omdat Siem vandaag niet te passeren was. De opbouw was slordig te noemen, de bal bleef niet lang in de ploeg, de duels op het middenveld en in de verdediging werden wel constant gewonnen.

Na een minuut of 10 was het duidelijk dat we er vandaag lekker inzaten. Er werden een aantal kansen gecreëerd waar vooral Tahsin erg sterk aan de bal was en hem vaak aan de goede kleur kon geven. Rechtsvoor Jasper stond tactisch goed waardoor het voor ZZC lastig was om op te bouwen. Rond minuut 20 is er een grote kans voor Jonie, hij schiet de bal op de keeper en kan hem in tweede instantie zelf intikken, 1-0! JUICHEN, CONFETTI!

Na de 1-0 bleven wij aandringen met een aantal grote kansen tot gevolg. Snelle aanvaller Guus maakte twee geweldige loopacties waardoor hij 1 op 1 met de keeper kon komen, de afronding ontbrak. Ondertussen had ZZC een nieuwe speler ingebracht. Al snel bleek dat deze speler fysiek sterk was en erg snel. Hiervoor schakelde de staf van Terborg/Silvolde snel door Kay in het veld te brengen als mandekker op het middenveld. Dit pakte geweldig uit, Kay speelde een fantastische wedstrijd en won vrijwel ieder duel.

Met een 1-0 ruststand gingen we met een ontzettend goed gevoel de kleedkamer in. Natuurlijk hadden we het onszelf makkelijker kunnen maken door nog 2/3 keer te scoren maar met het vertoonde spel mogen we erg blij zijn.

De eerste 10 minuten na rust waren billenknijpen. Je weet dat een tegenstander vol passie de kleedkamer uitkomt, na een donderspeech van de coach. ‘’Overleven’’ dat was de modus van de eerste minuten na rust. Als je naar onze rots in de branding Stijn van Wijk keek, dan wist je het eigenlijk wel zeker: Terborg/Silvolde gaat deze wedstrijd winnen!

Samen met Eyup, Steyn en Julian kwam er vandaag geen bal door. Joes bleef strijden op het middenveld en Tahsin, Jonie & Guus bleven vechten voor elke meter. Na een minuut of 45 was het duidelijk dat de aanvallers moe waren gestreden. Tijd voor vers bloed.

Siem, Mick en Lovis namen de posities voorin in, Siem als een valse linksbuiten. Dit deed hij naar behoren. Op de juiste momenten zakte Siem in en hielp hij waar nodig was.

Lovis en Mick zorgden samen nog voor een aantal gevaarlijke momenten voorin door erg veel energie in de wedstrijd te gooien. Bij een ‘’schotje’’ van ZZC van afstand was het publiek in paniek, veel supporters dachten dat de bal binnen viel, echter was aan de reactie van doelman Gijs duidelijk te zien dat er niets aan de hand was. Hij liep rustig naar de bal om een doeltrap te nemen.

Met de 60e minuut op de klok bleef het spannend tot het eind, ZZC kwam eigenlijk niet meer tot kansen maar toch moest iedereen scherp blijven tot het eind. Na 5 minuten extra tijd en heel veel fanatieke aanmoedigingen vanaf de zijlijn floot de scheids voor het eind.

Een HEERLIJKE 1-0 overwinning op hoofdklasser ZZC. Samen strijden voor elke meter, hard werken en proberen te voetballen. Durven aanvallen, fouten maken en ze herstellen.

Geweldig gedaan vandaag!

De trainer van de tegenstander vertelde na de wedstrijd dat wij het beste team zijn waar ze tegen hebben gespeeld. Dit compliment nemen we mee naar aanstaande zaterdag. Dan spelen we weer voor de competitie, uit tegen VVG. Aftrap: 10.30 uur! Tot dan!E5A9BFD2-531B-4AFF-B177-8B6FE3119E89.JPG