De kou trotseren

C M van Everdingenstraat 66 A
7165AL
RIETMOLEN

Deze zaterdag mocht de JO13-2 aantreden in Rietmolen. Het grasveld was bevroren, dus we mochten met een kwartier vertraging onze opwachting maken op het hoofdveld. Dit kunstgrasveld was voorzien van een prachtig wit bevroren toplaag. We konden vaststellen dat de kou en de vroegte geen invloed hadden op enkele opspelende hormonen, want het witte veld werd voorzien van een tweetal obscene tekeningen.

Er volgde een enigszins eentonige wedstrijd met vrijwel alleen maar actie op de helft van de tegenstander. Net als vorige week gingen veel ballen naast en over, maar in tegenstelling tot vorige week vonden we dit keer af en toe ook wel het net. Zo was het Oscar die met een mooie bal van links de bal bij Hidde kreeg. Hidde stond alleen voor de keeper en speelde de bal met buitenkant voet langzaam binnen. Niet lang daarna speelde Liam een ontzettend strakke hoekschop voor de goal. Hidde tikte de bal aan en deze vloog via een tegenstander binnen.

Met 0-2 gingen we rusten. Diverse verkleumde lijfjes stonden vastgeplakt aan de verwarming in de kleedkamer. Het kwartier rust was net voldoende om weer enigszins opgewarmd op het veld terug te keren.

Na rust was het Liam die van buiten het strafschopgebied flink uithaalde. Een prachtige streep in de rechter bovenhoek van de goal. Zelfs de scheidsrechter was onder de indruk van dit schot en bleef hem maar complimenten geven voor deze prachtige goal.

De wedstrijd was zo eenzijdig dat de aandacht van de spelers op de bank verlegd werd naar de kapsels van de twee leiders. Er moest even uitvoerig over het vers gekapte kapsel van de een gesproken worden en tevens over het gebrek aan kapsel van de ander. De aandacht verslapte ook even op het veld, want opeens stond Rietmolen eenmalig binnen de zestien. Een corner van onze tegenstander werd door Onne uit de goal gekopt. We konden dan ook concluderen dat de mooiste redding deze wedstrijd dit keer niet van de keeper kwam.

Dit ene “angstige” moment op onze helft had de heren weer wakker geschud en het spel werd weer verlegd naar de andere kant van het veld. Het slotoffensief was van Liam met een intikker op een redding van de keeper. Zo stapten we helemaal verkleumd, maar wel met een welverdiende overwinning weer in de auto terug naar huis.